Türkiye’nin en büyük alışveriş platformlarından olmaya devam eden Hepsiburada, “Efsane Kasım” raporunu paylaştı.
Bu konuda şirketten yapılan resmi açıklamada şunlara yer verildi: “Hepsiburada’da Kasım ayında trafik rekoru kırıldı. Bu yıl Efsane Kasım’ın en yoğun günü 11 Kasım oldu. Kullanıcılar en çok 21.00–23.00 saatleri arasında alışveriş yaptı. Dönem boyunca 300 binden fazla kişi Hepsiburada’dan ilk kez alışveriş yaptı. Türkiye genelinde kampanya süresince dakikada 532 ürün satıldı. Hepsiburada platformunda bu sene Efsane Kasım kampanya döneminde verilen siparişlerin sayısı geçen seneye kıyasla %16 oranında arttı. Alışverişlerin %90’ı mobil uygulama üzerinden gerçekleştirildi. Kasım ayı boyunca sipariş ve satış dağılımı iller bazında farklılaştı. Alışverişin en yoğun olduğu bölgeler en büyük üç ilin ardından Bursa, Kocaeli ve Antalya olarak belirlendi. En fazla satış yapan iller ise yine en büyük üç ilin ardından Kocaeli, Bursa ve Gaziantep oldu. Geçen yıla göre satışlarını en çok artıran iller ise Ardahan, Hakkari ve Osmaniye oldu. Hepsiburada platformunda satış yapan işletmeler Efsane Kasım boyunca toplam iş hacminin %72’sini oluşturdu. 2.500’ün üzerinde işletme ise ilk kez Efsane Kasım’da e-ticarete başladı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Kasım döneminde elektronik ve mobil kategorilerinde cep telefonu, laptop, robot süpürge ve LCD televizyon öne çıktı. Bu dönemde yatırım amaçlı alışverişlerde de e-ticaret öne çıktı; 22 ayar altın bilezikler yoğun ilgi gördü. Giyim tarafında sweatshirt ön plana çıkarken; sağlık ve güzellik kategorisinde sporcu besinleri dikkat çekti. Ev-yaşam kategorisinde yastık, züccaciye kategorisinde düdüklü tencere tercih edildi. Temel tüketimde tuvalet kâğıdı, gıda ve içecek kategorisinde fındık kreması; kozmetikte ise nemlendirici krem öne çıktı. En çok görüntülenen ürünler cep telefonu modelleri olurken, spor ayakkabılar, sweatshirtler ve laptoplar da yoğun ilgi gören diğer ürünler oldu. En çok aranan markalar arasında ilk sıraları Apple, LEGO, Stanley, Fissler ve Philips alırken, en çok aranan ürünler ise iPhone 15, lego, termos, düdüklü tencere ve kahve makinesi oldu. Kullanıcıların en fazla favorilere eklediği ürün Magly çocuklar için manyetik ahşap bloklar oldu. Geçen yıla kıyasla en çok büyüyen kategoriler çocuk kitapları, robot süpürgeler, tabletler ve hava temizleyiciler oldu. Birlikte satın alımlarda en sık görülen kombinasyonlar ise kağıt havlu ile tuvalet kağıdı, eşofman ile sweatshirt, saç bakım ürünü ile şampuan şeklinde gerçekleşti, edebiyat kitapları alanlar ise beraberinde çocuk kitapları aldı.”









