reklamı kapat

POPÜLER

Hiç olmadığı kadar teknolojik; Hyundai i20 incelemesi

MOTOR VE TÜKETİM

Üçüncü jenerasyonla birlikte BC3 kasa koduyla ve yepyeni bir platform üzerine inşa edilen i20’nin bu konuda da üst noktaya taşındığını söylemek mümkün. Model için özel olarak geliştirilen bu platform, daha rijit ve daha dinamik bir sürüş için ekstra mukavemetli çelikten üretiliyor. Hyundai’nin kendi ürettiği bu sağlam çelik, burulmalara ve kazalarda yaşanabilecek olası bükülmelere karşı daha dayanıklı. Bağlantı ve kaynak noktaları geliştirilen yeni i20, böylelikle sınıfının en güvenilir modellerinden biri olma iddiasında. Yeni platformla birlikte aracın yalıtımının da ileriye gittiğini deneyimledik. Yüksek hızlarda bile rüzgar sesi konusunda başarılı tepkiler veren i20’nin bu konuda bizden tam not aldığını söyleyebiliriz.


Hyundai, ikinci jenerasyona göre motorların güç paketlerinde de yenilenmeyi tercih ediyor. Turbo beslemeli 1.0 litrelik benzinli motor ise 7 ileri DCT şanzıman ile tercih edilebiliyor ki bize 500 kilometre boyunca eşlik eden kombinasyon da tam olarak bu. Motorun performans konusunda güncel turbo ünitelerden hiçbir eksiği yok. İstediğinizde ivmelenmelerinize cevap veren bir deneyim sizi bekliyor. 100 PS güç ve 170 Nm tork üreten bu motorla birlikte aracın 0’dan 100’e hızlanması yaklaşık 11,4 saniye sürüyor. Erişebileceğiniz maksimum sürat ise 185 km/s ile limitli.

2020 Hyundai i20 incelemesi
Söz konusu tüketime geldiğinde ise motorun çok esnek karakterde olduğunu bilmeniz gerekiyor. i20’nin bu kombinasyonda karma tüketim değeri fabrika çıkış için 5,2 litre veriliyor. Bizim 500 kilometrelik yolculuğumuzda 6,8 litrenin altını görmediğimizi söyleyebiliriz. Bu değerin 7 litre üzerine çıkması da çoğunlukla karşınıza çıkacak tablolar arasında. Hyundai i20 için resmin geneline baktığımızda özellikle üst versiyonlarda ciddi bir kalite artışı olduğunu söyleyebiliriz. Bu durum başarılı teknik niteliklerle tamamlanıyor.