reklamı kapat

POPÜLER

Honda Türkiye Motosiklet LOG Tasarım

Honda Türkiye’den Bülent Kılıçer, motosiklet pazarı hakkında konuştu

 - Güncelleme: 24 Şubat 2023 16:59

Honda Türkiye’den Bülent Kılıçer, 2022 ve 2023 özelinde motosiklet pazarı hakkında konuştu ve bazı kilit noktalara değindi.

Bloomberg HT’de yayınlanan Otomotiv Zirvesi 2023’e konuk olan Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer motosiklet sektörüne dair yaptığı değerlendirmede “2022 yılı sonu itibari ile beklediğimizin üzerinde yaklaşık 410 bin adetlik bir pazarla karşı karşıya kaldık. Yılı tarihi bir rekorla kapattık” şeklinde konuştu ve şunları aktardı: “Bundan sonraki dönemde motosiklet pazarını koruyabilmemiz için bazı şeylerin açık bir şekilde dillendirilmesi ve bazı alt yapı çalışmalarının hatta vergisel düzenlemelerin, ehliyetteki bazı regülasyonların acil bir şekilde yapılması gerekiyor. Şu anda ehliyette A1 ve A2 olarak iki ayrı sınıf oluşturuldu. A1 tipi ehliyet ile 50 cc ile 125 cc arası motorlar kullanılabiliyor. 16 yaş üstü A1 tipi ehliyet alabiliyor. A2 tipi ehliyet sınıfında ise 18 yaş sınırı var ve 125cc ile 600 cc arasındaki motosikletler kullanılabiliyor. 50cc’nin altındaki motorları ise B tipi yani otomobil ehliyeti ile herhangi bir özel motosiklet ehliyetine ihtiyaç duymadan kullanabiliyorsunuz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu yaş sınırlarının ve klasmanının olması bizim için önemliydi. Motosiklet Endüstri Derneği’nin de altını çizdiği önemli bir nokta var. Diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi, B tipi ehliyetle kullanılabilen 50cc’ye kadar olan sınırı 125 cc’ye çekmek gerekiyor. Bunun pazar açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum.” Konu hakkında başka konulara da değinen Kılıçer “Siz pazarı belli bir noktaya getirdikten sonra ancak buraya üretim gelebiliyor. Aksi takdirde burada gerçek anlamda üretimin oluşturulması ve ithalatın artırılması mümkün değil” dedi. Türkiye’de 100 kişiden 4,7 kişiye bir motosiklet düştüğünü ve bu rakamın Avrupa ortalamalarının çok altında kaldığını kaydeden Kılıçer “Üretim noktasının oluşturulması, sağlıklı bir motosiklet kültürünün oluşturulması, tehlikeli algısının değişmesi, ehliyetteki regülasyonların yapılması, alt yapının iyileştirilmesi gibi konularda yol kat edilirse 600 binler hatta bir milyonlara çıkarılması içten bile değil diye konuştu.

Honda Türkiye’den Bülent Kılıçer tarafından yapılan açıklamalar yanında bu da ilginizi çekebilir: Corsair’den bükülebilir OLED oyuncu monitörü