reklamı kapat

POPÜLER

Daha önce 29 yıl Nokia Araştırma Merkezi’nde görev alan Mikko Terho, şu anda Finlandiya'da Huawei Teknoloji Planlama ve Araştırma Merkezi Müdürü olarak çalışıyor.

Huawei ile daha iyi bağlantılı bir dünya

170’ten fazla ülkede mevcut olan Huawei ürün ve hizmetleri, dünya nüfusunun üçte biri tarafından kullanılıyor. Markanın Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, İsveç, Rusya, Hindistan ve Çin’de 15 Ar-Ge merkezi bulunuyor. Şirketin ziyaretini yaptığımız Finlandiya’da biri Helsinki’de, bir diğeri Tampere’de olmak üzere iki araştırma merkezi yer alıyor. Araştırma merkezlerinden Helsinki’de RCC (Reliability Competence Center) laboratuvarını, Tampere’de ise Huawei multimedya laboratuvarını gezme fırsatı bulduk.

Huawei Tüketici İş Birimi, Huawei’nin üç temel iş biriminden biri ve akıllı telefonları, bilgisayar ve tabletleri, giyilebilir ürünleri, bulut servis hizmetleri ve benzer alanlardan sorumlu. Huawei’nin küresel ağı, telekom endüstrisinde yaklaşık 30 yıllık uzmanlığa dayanılarak inşa edilmiş ve en yeni teknolojik gelişmeleri dünya genelinde tüketicilere aktarma sorumluluğu ile hareket ediyor. Huawei, 1987 yılında ilk adımı atılan mütevazi bir başlangıçtan güçlü bir yerel izdüşümü olan dünya çapında bir teknoloji devine dönüştü. Öyle ki; Huawei, Interbrand’ın “En Değerli 100 Küresel Marka” listesinde 2015 yılına göre 16 basamak tırmanarak 2016 yılında 72. sırada yer aldı. Ayrıca, Huawei, yine bir önceki yıla göre 20 basamak yukarı çıkarak 2016 yılında da Brand Z tarafından en değerli 100 marka arasına adını yazdırdı. Huawei, kilit teknolojilerdeki atılımlarla, daha iyi bağlantılı bir dünya yaratma taahhüdünü yerine getirmek için faaliyet gösteriyor. Sıralamak gerekirse:

• Yapay zeka gelişimi (yazılımdan donanıma): Algılama, tanıma ve bilişim de dahil olmak üzere yazılım ve donanımın yanı sıra cihazlar ve bulutları entegre eden eksiksiz bir yapay zeka sistemi oluşturmak için yapay zekaya ilişkin kapsamlı bir strateji; ilk cihaza özel yapay zekası olan akıllı telefon Huawei Mate 10 Pro’yu piyasaya çıkardı.

• 5G Ardışık Gelişim: 500’den fazla uzman mühendisle, 5G’yi araştırma ve geliştirme amacıyla dünya çapında 9 adet 5G Ar-Ge merkezi kuruldu; 5G teknolojisinin geliştirme ve inovasyonu konusundaki araştırmalar için 2018 yılında en az 600 milyon dolar tutarında yatırım yapılması planlanıyor.

• EMUI: Şirketin kullanıcı deneyimi ve tüketici odaklı felsefesini temsil eden Huawei’nin kendi ara yüzü; proaktif ve kişiye özel hizmetler sunan daha akıllı ve kişiselleştirilmiş yapay zeka uygulamaları; yapay zeka motoru, deneyimi (hem yerel EMUI deneyimi hem de üçüncü parti uygulama deneyimlerini) NPU olanaklarıyla bağlı hale getirmek üzere tasarlandı. Görüş Motoru, Deneyim Motoru, Performans Motoru, Güç Yönetim Motoru ve üçüncü parti uygulama motoru gibi farklı yapay zeka tabanlı motorları içeriyor ve görevi, üçüncü şahıslar tarafından geliştirilen uygulamalar da dahil olmak üzere tüm yapay zeka tabanlı özelliklerin Kirin 970’in hızlanma ve güç verimliliğinden tamamen faydalanmasını sağlamak.

• Bulut Hizmeti: Huawei, 2018’de Huawei App Store ve Huawei Video Hizmetlerinin piyasaya sürülmesi öncesi, önemli video içerik sağlayıcılarıyla iki stratejik ortaklığın yanı sıra 15 mobil uygulama – oyun geliştiricisiyle içerik ortaklıklarını ve bazı mobil hizmetlerini paylaştı.

• IOT / M2M / Bulut Bilişim

• Ağ güvenliği: Huawei, uçtan uca küresel siber güvenlik sigorta sistemini temel bir şirket stratejisi olarak görüyor; Huawei, şirketin yükümlülüklerinin yanı sıra toplam Ar-Ge yatırımının yüzde 5’ini ve toplam Ar-Ge ekibinin yaklaşık yüzde 2’sini buna ayırıyor.