reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 N için resmi detaylar; marka için ilk olacak

 - Güncelleme: 30 Mart 2023 11:48

Bir süredir farklı detaylarıyla mesajları verilen Hyundai Ioniq 5 N için teknik altyapıdan ilk detaylar paylaşıldı.

Ioniq ürün gamıyla özellikle tasarım tarafında tüm dikkatleri üzerine çeken Hyundai, elektrik çağının performans tarafı için de resmi adımları başlattı. Bir süredir bağımsız fotoğraflarla radarımıza giren Hyundai Ioniq 5 N, bu rozetle seri üretime taşınan ailenin ilk üyesi olacak. Özellikle performans tutkunu kullanıcıların yoğun ilgisini çeken N modelleriyle lektrikli mobiliteyi bir araya getirecek olan bu çalışmayla ilgili markanın resmi kaynakları önemli bilgiler paylaştı.

Hyundai Ioniq 5, “e-LSD” diferansiyel ile gelecek

Yüksek performanslı seri üretim ilk elektrikli N modeli olacak Ioniq 5’in halihazırdaki kış testlerinin İsveç Arjeplog’daki Hyundai Mobis Proving Center sahasında gerçekleştirdiği açıklandı. Tamamen buzla kaplı olan zeminde sürüş dinamikleri test edilirken, -30 dereceye kadar düşen sıcaklık da altyapı dinamiklerinin limitlerini ortaya koyuyor. Bu kapsamda pil ve şarj süresini etkileyen soğuk hava koşulları, elektrikli otomobillerin kış aylarındaki çalışma prensipini tamamen zorlaştırır. Ioniq 5 N’in batarya ve HTRAC dört tekerlekten çekiş sistemini test eden Hyundai N mühendisleri, aşırı düşük sürtünme koşullarındaki sürüş karakteri ve performans yeteneği arasındaki optimum dengeyi elde etmeye odaklanmış durumda.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Nürburgring’te de sınav veren Ioniq 5 N’in viraj yeteneği, geliştirilmiş sürüş modlarıyla desteklenecek. Sürüş modlarına ek olarak; otomobilin ön ve arka tork dağılımını, tork oranını, süspansiyon sertliğini, direksiyon tepkilerini ve e-LSD (elektronik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel) sistemini, N Drift Optimizer da destekliyor. Her seviyedeki sürücüye drift keyfini yaşatmaya yardımcı olan “N Drift” modu, performans tutkunu kullanıcıları heyecanlandıran özelliklerden biri olacak.

Bu otomobilde en dikkat çeken altyapı bileşenlerinden birisi ise özel olarak geliştirilmiş bir e-LSD yani sınırlı kaymalı diferansiyel olacak. Tamamen elektronik kontrol ünitesiyle yönetilen bu diferansiyel, yol tutuşu iyileştirmek için tekerleğin ne zaman ekstra torka ihtiyaç duyduğunu belirlemek için sensörlerden gelen tepkileri anlık olarak analiz ediyor. e-LSD, yarış pistinde veya yüksek tempolu sürüş esnasında yol tutuşu en iyi seviyelere çıkarmak için oluşan yüksek torku tekerlere değişken bir şekilde iletiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

IONIQ 5 N, farklı sürüş modları için optimize edilmiş “N Tork” modunu da etkin bir şekilde kullanıyor. Hem ön hem de arka tekerlekler için tork seviyesini seçmeye olanak tanıyan bu sistem, gücü dört tekerleğe de değişen oranlarda dağıtmak için e-LSD ile birlikte çalışıyor. Bu da drift moduna doğrudan etki ederek keyif seviyesini zirveye çıkarıyor. Hyundai, önümüzdeki günlerde daha fazla teknik bilgi ve donanım açıklayacak. Heyecan verici Hyundai IONIQ 5 N, Temmuz ayında yapılacak lansmanın ardından satışa sunulacak.