reklamı kapat

POPÜLER

İki ucu keskin bıçak; Audi A3 Sedan 35 TFSI S Line incelemesi

 - Güncelleme: 24 Eylül 2021 13:01

TASARIMDAKİ DEĞİŞİMLER VE EBATLAR

Volkswagen grubunun paylaşımlı platformu olan MQB üzerine geliştirilen yeni A3 Sedan bu konuda artık alıştığımız bir eğride. Aracı bir önceki nesilden ayıran özelliklerse buradan itibaren başlıyor. Üçüncü nesilden her anlamda daha büyük olan otomobilin toplam uzunluğu 40 milimetre artırılarak 4.500 milimetreye getirilmiş durumda. A3 Sedan’ın genişliği 20 milimetre yüksekliği ise 10 milimetre ileriye taşınırken, aks mesafesinde bir değişime gidilmemiş olması dikkat çekiyor. Modelde sürücü koltuğunun daha alt konuma alınmasından ötürü ön tarafta 20 mm daha fazla baş mesafesinin elde edilmiş olması ufak bir “hile” ile gelen değişimler arasında.


Yeni jenerasyonun aks mesafesi gibi hayati noktasında revizyona gidilmemiş olması, bagaj kapasitesinin değiştirilmeden 425 litrede bırakılmasına neden oluyor. Bu değerin en büyük rakip olan A-Serisi Sedan’da 420 olarak gelmesi belkide Audi tarafının elini biraz daha rahatlatan noktalar arasında yer alabilir. Yine de ortada yeni bir jenerasyon olmasından ötürü ufak geliştirmelerle bu bölümde artışlar görmek isterdik. Yeni jenerasyona gerçek dünyada baktığımızda, tampon ve gövde parçalarında yapılan revizyonlarla birlikte gelen bir makyaj hissiyatı daha ağırlıklı hissediliyor. Önceki nesile göre daha ihtişamlı bir görünümün ufak ebatsal dokunuşlarla yakalanabildiği de kısmen kabul edilebilir.


A3 Sedan’ın yeni tasarım dinamikleriyle birlikte ileriye taşınan yönü sadece tatminkar görünüşü değil. Audi mühendisleri bu değişimle birlikte önceki nesle göre 0.04’lük bir sürtünme katsayısı iyileştirmesi yakalayarak 0,25‘e ulaşmış durumda. Bu değerin dünyanın en iyilerinde 0.22 cd olduğunu düşündüğümüzde, tasarım tarafına verimlilik konusunda şapka çıkartmamız gerektiğini gösteriyor. Dış tasarımla ilgili dikkat çeken pek çok bölüm ağırlıklı olarak ön bölümde toplanmış durumda. Özellik test konuğumuz olan S Line paketiyle birlikte çok daha sportif görünen karakterde geniş öz ızgara ve pasif hava kanalları gerçekten keyif veriyor. Arka tarafta ise önceki nesile göre ışıklandırma grubu dışında çok ciddi bir değişim hissiyatını yakalamak mümkün değil.