reklamı kapat

POPÜLER

Instagram LOG Tasarım

Instagram, “Canlı Alışveriş” özelliğini kapatıyor

 - Güncelleme: 16 Şubat 2023 10:28

Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından olmayı sürdüren Instagram, 2023’e önemli güncellemeler ile devam ediyor.

Meta çatısı altında yer alan en önemli platformlardan olan Instagram, bugün 16 Mart tarihinde “Canlı Alışveriş” özelliğini kapatacaklarını duyurdu. Peki bu özellik tam olarak neydi? Bu konuda firmadan gelen açıklama şöyle: “İşletmeler ve içerik üreticiler Instagram’a canlı yayına geçtiklerinde artık ürünleri etiketleyebilir. İzleyiciler, alışveriş videosuna eklenen ürünleri satın alabilir veya kaydedebilir. Canlı yayına geçmeden önce, sergileyeceğiniz bir koleksiyona en fazla 30 ürün ekleyebilir ve Canlı yayındayken tek seferde bir ürünü başa tutturarak öne çıkarabilirsiniz. Sadece onaylanmış ürünler canlı videolara eklenebilir.” Kapatma kararının arkasında tam olarak ne yer aldığı bilinmiyor ancak yüksek ihtimalle özellik çok kullanılmıyor. Süreç hakkında firma sadece “Bu değişiklik, kullanıcılarımıza daha fazla değeri sağlayan ürün ve özelliklere odaklanmamıza yardımcı olacak.” açıklamasını yapıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Instagram bundan önce mobil uygulamadaki ana ekrandan, spesifik olarak alt navigasyon barından “mağaza” butonunu kaldıracaklarını duyurması ile ses getirmişti. “Instagram navigasyon altyapısı şubat ayında değişiyor” başlıklı bir açıklama yapan firma, yeni dönem için şunları aktarıyor: “Şubat ayından itibaren, kişilerin arkadaşlarıyla ve ilgi alanları hakkında paylaşım yapmalarını ve bağlantı kurmalarını kolaylaştırmak için platformun navigasyonunu değiştiriyoruz. Uygulamanın alt kısmındaki gezinme çubuğunun ortasında içerik oluşturma / paylaşma kısayolu, sağında ise Reels’ler yer alacak. Bu değişikliğin bir parçası olarak “Mağaza” sekmesi bölümden kaldırılacak.”

Firma bu yeni dönemde mağaza altyapısını tamamen ortadan kaldırmayacak. Kullanıcılar ya da şirketler halen platformdaki mağazaları üzerinde satış yapmaya devam edebilecek. Kullanıcılar da bu mağazalara farklı içerikler üzerinde erişim sağlamayı sürdürecek. Yeni dönemde platformun merkezine direkt olarak içerik üreticileri alacak olan Instagram, 2022’de TikTok’tan büyük bir darbe aldığı için 2023 özelinde önemli başka güncellemeler de planlıyor.

Instagram adımları yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri

İLGİLİ HABERLER