reklamı kapat

POPÜLER

Instagram NFT

Instagram içerisinde de NFT dönemi başlıyor

Sosyal medyanın en önemli platformlarından Instagram için yeni denemeler sürüyor. Bu sefer karşımızda NFT desteği yer alıyor.

Türkçe karşılığı geçtiğimiz hafta Nitelikli Fikri Tapu olarak belirlenen NFT için eski popülerlikten çok ciddi şekilde uzaklaşıldı. Geçtiğimiz hafta öğrendiğimiz kadarıyla NFT hareketleri tam yüzde 90 oranına azaldı. Buna rağmen bugün bir adım atan Instagram, platformda şimdilik sadece belirli kişiler için NFT dönemini başlattı. Sürece dahil edilen ABD’li kullanıcılar, platformda satın aldıkları ya da ürettikleri NFT’leri detaylarıyla beraber paylaşabilecek. Bu süreçte herhangi bir ücret olmadığını belirten Adam Mosseri, içerik üreticilerin daha fazla ve düzenli para kazanmasını istiyor ve bu konuda dijital ürünlerin iyi bir seçenek olabileceğini düşünüyor. Yani sürecin ileride bir maddi tarafı da olacak, içerik üreticiler direkt olarak Instagram içerisinde NFT satıp alabilecek. Firma yapılan açıklamaya göre paylaşılan NFT içerikleri profil sayfasındaki özel menüde gözler önüne serecek ve paylaşımların köşesine içeriğin NFT olduğunu gösteren bir simge konulacak.

Halen tam olarak hâkim olmayanlar için NFT kavramının Twitter tarafından verilen temel özeti şöyle: “NFT’ler (Non-Fungible Tokens’ın kısaltması) bir blok zincirinde (herkesin erişebildiği bir dijital veritabanı) depolanan ve sahiplik kanıtı bulunan, sanat eseri gibi, benzersiz dijital öğelerdir.”

Instagram, bundan önce ses getiren başka bir test ile gündeme gelmişti. Şirket bazı kullanıcılarda yeni ana akış ekranını test etmeye başladı. Bu ana akış ekranının şimdi kullandığımızdan farklı olan yanı, üstte bir Hikayeler kısmının olmaması. Alt menüyü ellemeyen ancak üst kısmı oradan kaldırmak istiyor gibi görünen şirket, daha önce de aktardığımız üzere yüksek ihtimalle Hikayeler’i tamamen ortadan kaldırmayacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Çünkü Hikayeler altyapısı silinen içeriklerden oluştuğu için çok kullanılıyor. Normal içerikleri tam ekran göstererek daha çok öne çıkarmak istiyor gibi görünen firma, bu yeni tasarımı gerçekten devreye alırsa, Hikayeler için ayrı bir menü açabilir ya da Hikayeler’i direkt olarak üst veya alt bara bir simge olarak ekleyebilir.

Instagram yenilikleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici Porsche Müzesi içinde drone ile bir tur atın