reklamı kapat

POPÜLER

BMW i4 M50

M rozetini taşıyan ilk elektrikli BMW Türkiye’de; i4 M50 hangi detaylarıyla öne çıkıyor?

Standart versiyonla birlikte aynı anda satışa sunulan BMW i4 M50, M departmanının dönüşümü için de ilk adım niteliğinde.

BMW’nin son nesil elektrikli silahlarıyla donatılan i4, geçtiğimiz yıl içerisinde gerçekleştirilen tanıtımı sonrasında artık Türkiye’de de satışa sunuluyor. Özel bir etkinlik kapsamında fiyatları ve versiyon detayları paylaşılan ailenin en dikkat çeken parçası ise şüphesiz M50. 70’li yılların başından itibaren BMW otomobillerinde performans standartlarını belirleyen “M” rozetinin ilk kez elektrik gücüyle buluşmasından ötürü ayrı bir ilgiyi hak eden i40 M50, mart ayıyla birlikte standart versiyonla birlikte satışa sunuluyor. 2.469.200 TL’lik etiket fiyatıyla tek bir kombinasyon üzerinden listelere giriş yapan model, beraberinde getirdiği limitlerle kağıt üzerinde bile heyecan vadediyor. BMW i4 M50 ile bir anlamda M4’ün elektrikli yüzünü de asfalta yansıtan marka, bu tarafta performans arayışı içerisinde olanlara da cevap vermek istiyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

BMW i4 M50 teknik özellikleri

i4 M50’nin teknik verilerine baktığımızda bizi iki elektrik motorlu bir altyapı karşılıyor. Ön bölümde konumlanan motor 258 beygir güç ve 430 Nm tork üretirken, arkada konumlandırılan ünite ise 313 beygir güç ve 365 Nm tork üretiyor. Bu motorların kombinasyonuyla birlikte ortaya 544 PS’lik güç değerinin çıktığını görüyoruz. Tek kademeli şanzımanla kombin edilen bu motorlarla birlikte otomobilin 0’dan 100’e hızlanması için 3,9 saniyeye ihtiyacı var. Bu değerin standart versiyonda 5,7 saniye olduğunu düşündüğümüzde M dokunuşunun etkisini daha net anlamak mümkün. i4 M50’nin maksimum hız değeri de standart pakete göre önemli ölçüde yukarıda duruyor. i4’te 190 km/s olarak açıklanan bu değer, i4 M50 kanadında ise 225 km/s’e çıkarılmış durumda.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Otomobilin batarya kısmına geçtiğimizde bizleri WLTP standartlarında 510 kilometre menzil kat edebileceği söylenen bir ünite karşılıyor. Gerçekçi günlük kullanımda da en az 420 kilometrelik bir menzile olanak tanıma potansiyeli taşıyan bu altyapıyı önümüzdeki günlerde detaylı olarak inceleyeceğiz. Açıklanan verilerde 200 kW’lık bir kaynak üzerinden bataryayı 31 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80 seviyesine getirmek mümkün olacak. Yine aynı kaynak üzerinden gerçekleştirilen 10 dakikalık dolumla 115 kilometrelik menzil değeri yakalanabilecek. i4 M50’de diğer tüm M otomobillerinde olan altyapı elemanları da es geçilmeyecek. Adaptif M süspansiyon sistemi, M fren sistemi ve yine versiyona özel olarak gelen jant setini bu noktada üste yazabiliriz. Kokpit tarafında da koltuklar, döşemeler ve direksiyon gibi tüm temel parçalar da bu pakete özel detaylar barındıracak.