reklamı kapat

POPÜLER

BMW i4

BMW i4; kokpit, performans ve tüm merak edilenleriyle maceraya hazır

Bugün yapılan paylaşımla tasarım ve teknik bazlı tüm detayları ortaya çıkan BMW i4, markanın elektrik hedeflerinde öncü olacak.

Bugün itibarıyla elektrik ürün gamı için birbirinden önemli duyurular gerçekleştiren BMW, 2030 hedefleri için oyuncularını bir bir sokaklara göndermeye hazır. 2030 yılında küresel satışlarının yarısını elektrikli modeller üzerinden yakalamayı hedefleyen Bavyeralı markanın bu alandaki öncü birliklerinin başında i4 geliyor. Marka tarihinin ilk elektrikli M otomobili olarak da tarihe geçecek olan BMW i4, pazarın satış lideri olan Tesla Model 3’ten de şu aşamada pay kapma potansiyeli taşıyacak isim konumunda. Ailenin giriş seviyesi niteliğini taşıyacak olan eDrive40 versiyonu üzerinden yurt dışında 55.400 dolara satışa sunulacak olan i4, 2022’nin ilk çeyreğinde Türkiye’de de satışa sunulacak.

BMW i4 eDrive40 teknik özellikleri

Bugün gerçekleştirilen paylaşımlarla birlikte ailenin rakamsal veri bazındaki detayları da gün yüzüne çıkıyor. Erişilebilir seçenek olarak lanse edilen eDrive40’a baktığımızda tek elektrik motorlu bir altyapının standart olarak sunulduğunu görüyoruz. Arka aksta konumlandırılan bu motor 335 beygir güç ve 416 Nm tork gibi gayet yeterli veriler sunabilecek niteliklerde. Tek kademeli şanzımanın kombin edildiği üniteyle birlikte i4 eDrive40’ın 0’dan 100’e hızlanmasını 5,7 saniyede tamamlayabildiğini görüyoruz. Aracın maksimum sürat değeriyse 190 km/s ile sınırlı olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu paketin performans verileri kadar menzil nitelikleri de kullanıcılar için fazlasıyla yeterli düzeyde. Standart olarak 81,5 kWh kapasiteli bir bataryaya yer veren BMW cephesi, WLTP yapılan testlerde 590 kilometreye kadar menzilin yakalanabildiğini paylaşıyor. Gerçek dünya dinamikleri baz alındığında 500 kilometre civarında bir menzilin yakalanmasının mümkün olacağını bu paket için beklemek mümkün. Hızlı şarj desteği de ailenin tüm üyelerinde olduğu gibi reçeteye işlevsellik katıyor. 200 kW’a kadar hızlı şarj desteğinin sunulduğu model, bu sayede 10 dakikalık şarjla 145-150 kilometre aralığını kat edebilecek doluluk seviyesine getirilebilecek. İkinci seviye otonom sürüş desteklerinin eDrive40 ile birlikte kullanıcılara standart olarak sunulacak olması da önemli.

Aerodinamik ve esnek tasarımıyla öne çıkan i4, 4783 mm uzunluğa, 1852 mm genişliğe ve 1448 mm yüksekliğe ve 2856 mm aks mesafesine sahip. 470 litrelik bagaj hacmiyle gelen otomobilde bu değer 1290 litreye kadar genişleyebiliyor.Bu kapsamda dur-kalk destekli adaptif hız sabitleyici, trafik işaretleri algılama, şerit takip ve uyarı asistanları ve daha pek çok aktif-pasif güvenlik destekleri listede kendisine yer bulacak. BMW’nin Münih tesislerinde üretilecek olan i4 ailesini bu yıl içerisinde sokaklarda görmeye başlayacağız. i4 M50’nin teknik özelliklerine de haberimizden ulaşabilirsiniz.

İlgili Video

BMW iX tanıtımı