reklamı kapat

POPÜLER

Mazda CX-5 incelemesi

 - Güncelleme: 28 Ocak 2018 22:22

EL İŞÇİLİĞİNİN ÖZENİ

Mazda CX-5’in dış tasarımı kadar içerisinde de büyük bir çalışılmışlık ve özen görüyorsunuz. İçeride kullanılan deri, alüminyum ve piano black kaplamaların enfes birlikteliği, malzemelerin kusursuz bir uyumla birbirine bağlanması premium bir araç hissiyatını sonuna kadar yansıtıyor. Isıtmalı ve elektrikli koltuklara oturduğunuz da, fark edebileceğiniz ikinci nokta iç ambiyansın kalitesinden arka kısımda da ödün verilmediği oluyor. Genelde otomobillerde rastladığımız arka koltukların ön koltuklara göre farklı yapıda olması durumu burada kesinlikle söz konusu bile değil. Arka kol dayamanın içerisinde karşınıza çıkan USB bağlantı noktası, zaten Mazda’nın aracın genelinde ne kadar özenli davrandığının kanıtı niteliğinde.


Mazda’nın yine CX-9’da yer verdiği yeni nesil üç kollu sportif direksiyonu birebir şekilde aktardığı konsolda boyutu 7 inç olan multimedya ekran ve cama yansıtılan renkli head-up display sürücünün en çok muhatap olduğu parçalardan. Multimedya ekranın çözünürlük, hız ve grafik konusunda başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Lakin buradaki ekranın ebatsal olarak biraz daha büyümesi artık bir zorunluluk haline gelmiş durumda. Kol dayamanın hemen altında yer alan ve BMW’nin iDrive sistemiyle benzer bir yapıya sahip olan joystick ile kontrol edilebilen bu sistemin en büyük problemi navigasyonun kullanımı. Ya da kullanılamaması demek daha doğru olur. Adreslerin girişi konusunda uğraştırıcı olan navigasyon arayüzünün kesinlikle daha kullanılabilir hale getirilmesi gerekiyor. Renkli head-up display ise anlık tüm bilgilerin ve elektronik uyarıları oldukça net bir şekilde ön cama yansıtıyor. Gün ışığında da gayet net bir şekilde görülebilen verilerle birlikte sürücünün gözünü yoldan ayırmasına hiç gerek kalmıyor. Eşya gözü konusunda da gayet yeterli alanların bulunduğu içeride, 1.150 TL karşılığında araca eklenen beyaz deri döşemenin kirlenmeye yatkın olduğunu belirtmeden geçmeyelim.