reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz, içten yanmalı motora sahip araçları hemen rafa kaldırmayacak

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Mercedes-Benz, içten yanmalı motora sahip araçları rafa kaldırmayacak.

Mercedes-Benz CEO’su Ola Källenius bir röportajda, “Elektrik destekli içten yanmalı motorlar beklediğimizden daha uzun süre kullanımda kalacak.” dedi. Källenius ayrıca şu ifadeleri kullandı: “Mevcut durumda en mantıklı yaklaşım, her türden teknolojinin sunulması, yani hiçbirinin ihmal edilmemesi gerektiği yönünde.” Yeni nesil birçok modelini hem içten yanmalı hem de elektrikli olarak sunmayı hedefleyen Alman devi, ticari açıdan mantıklı bir yol izleyerek elektrikli araçlara mesafeli yaklaşan müşterileri kaçırmak istemiyor. Bu görüşü paylaşan çok sayıda büyük üretici bulunuyor. Pek çok şirket, tamamen elektrikli otomobil satan bir marka olma hedefini mümkün olduğunca ertelemeyi tercih ediyor.

Şirket son dönemde daha çok yeni CLA ile ses getiriyor. Kısa süre önce yapılan son paylaşıma göre aracın elektrikli versiyonu eylül ayında, hibrit versiyonu ise kasım ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Geçtiğimiz ay Bloomberg HT’nin yayınına katılan Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, araç hakkında yaptığı güncel açıklamada “kırılma noktası” ifadesini kullandı ve şunları söylemişti: “Elektrikli bir modüler platform üzerinde yapılanmış ve 752 km’lik bir menzil sunabilen, 800 volt şarj altyapısına sahip bir modelden söz ediyoruz. Yapay zekayı iki tane farklı altyapı üzerinde kullanabilen tek otomobil olarak karşımıza çıkacak. 3’üncü çeyrekten itibaren Türkiye’de satışa sunacağız.”

Baktığımız zaman içten yanmalı tarafta 1.5 litrelik dört silindirli bir ünite karşımıza çıkıyor. Çift kavramalı sekiz ileri otomatik şanzımanın kullanıldığı hibrit versiyon (27 beygir gücünde bir elektrik motoru ve 1.3 kWh batarya bulunuyor), 134 beygir (önden çeker), 161 beygir (önden çeker) ve 188 beygir (dört çeker 4Matic) güç sunan üç farklı seçenekle geliyor. Elektrikli tarafta ise CLA 250+ with EQ Technology ve CLA 350 4Matic with EQ Technology seçenekleri sunuluyor. CLA 250+ with EQ Technology, 268 beygir gücünde tek bir elektrik motoruna sahip. CLA 350 4Matic with EQ Technology ise çift elektrik motoruyla 349 beygir güç üretiyor. Her iki elektrikli modelde de arkaya monte edilen iki vitesli bir şanzıman bulunuyor. Burada ilk vites şehir içi, ikinci vites ise otoyol sürüşü için ayarlanmış durumda.

0’dan 100 km/s hıza 6,6 ve 4,8 saniyede (çift motorlu versiyon) ulaşabilen EQ Technology modelleri, genel olarak iyi bir menzil sunuyor. CLA 250+ with EQ Technology için yaklaşık 792 km, CLA 350 4Matic with EQ Technology içinse yaklaşık 771 km maksimum menzil açıklanıyor. 800 volt temelli araçlar, uygun istasyonlarda 325 kW hızında şarj edilebiliyor. Bu hızda, 10 dakikada 325 km menzil sağlayacak kadar enerji depolanabiliyor. Mercedes, yılın sonuna doğru 58 kWh kullanılabilir enerji kapasitesine sahip bir lityum-demir-fosfat (LFP) batarya ile donatılmış elektrikli CLA’yı da satışa sunacağını belirtiyor.

Mercedes-Benz gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu