reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes otobüs

Mercedes-Benz Türk, 2022’de AR-GE faaliyetleriyle dikkat çekti

Mercedes-Benz Türk, Hoşdere tesislerinde yürüttüğü mühendislik ve geliştirme faaliyetleriyle markanın otobüs geleceğini belirliyor.

Faaliyetlerine başladığı günden bu yana birçok önemli projeye imza atan Mercedes-Benz Türk Hoşdere AR-GE Merkezi, yaptığı çalışmalarla otobüs dünyasında yenilikçi fikirlerin hayat bulmasını sağlıyor. AR-GE Merkezi Belgesi’ni ilk kez 2009 yılında kurulan Hoşdere AR-GE Merkezi ile alan Mercedes-Benz Türk, Otobüs AR-GE ekibi ile tüm dünyadaki Mercedes-Benz ve Setra marka otobüslerin iç donanım, karoser, dış kaplama, elektrik altyapısı, teşhis sistemleri ve donanımsal dayanıklılık testleri için yetkinlik merkezi olarak çalışıyor.

Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibi, Tourrider’a yön verdi

Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibi, Kuzey Amerika pazarına özel olarak geliştirilenTourrider’ın AR-GE faaliyetlerinde önemli sorumluluklar üstlendi. Pazarın beklentilerine uygun olarak hammaddenin paslanmaz çelik olarak seçildiği Mercedes-Benz Tourrider’da, yüksek korozyon dayanıklılığı elde edildi. Otobüs karoserinde yeni bir inovasyon olan paslanmaz çelik için yeni parametrelere göre analiz ve testler gerçekleştirildi. Ayrıca otobüslerin satış sonrasında yetkili servislerde bakım ve onarımlarının yapılabilmesi için gerekli uygulamalar da Mercedes-Benz Tourrider’a özel olarak geliştirildi.

Mercedes’in elektrikli şehir otobüsü eCitaro’nun AR-GE faaliyetleri de Hoşdere’deki AR-GE Merkezi tarafından yürütüldü. eCitaro; yol testleri kapsamında farklı iklim ve müşteri kullanım koşullarında, tüm sistem ve ekipmanlarının fonksiyon ve dayanıklılık açısından denenmesinin ardından yollara çıktı. Bu kapsamda eCitaro’nun ilk prototip aracı; 2 yıl süreyle, yaklaşık 140.000 km mesafede, 10.000 saat boyunca Türkiye’nin zorlu iklim şartlarında ve farklı sürüş koşullarında test edildi. Türkiye’nin global sorumluluğu kapsamında zorlu testlerden geçirilen tamamen elektrikli eCitaro’lar Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde hizmet veriyor.

Faaliyet gösteren Test Bölümü, Mercedes-Benz ve Setra marka otobüslerin yol testlerini gerçekleştiriyor. Türkiye’deki otobüs üretim AR-GE’si alanında en gelişmiş test olan Hidropuls dayanım testi ile aracın 1.000.000 km boyunca maruz kaldığı yol koşulları simüle edilerek test edilmesi sağlanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Patent rekortmeni çalışmalar

2022 yılının ilk yarısında en fazla patent başvurusunda bulunan şirket olan Mercedes-Benz Türk, Ocak-Ağustos döneminde de söz konusu alandaki öncülüğünü sürdürdü. Şirket,Kamyon AR-GE ekibi 99, Otobüs AR-GE ekibi de 28 olmak üzere yılın ilk 8 ayında toplam 127 adet patent başvurusunda bulundu. Kamyon ve Otobüs AR-GE ekipleri ile önemli başarılara imza atmaya devam eden Mercedes-Benz Türk’ün 2014 yılından bu yana toplam patent başvuru sayısı ise 636’ya ulaşmış durumda.

Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE Direktörü Melikşah Yüksel konu hakkında yaptığı değerlendirmelerde; “2018 yılında Aksaray’da kurduğumuz AR-GE Merkezimiz ile kamyon ürün grubu özelindeki çalışmalarımızı hızlandırmamızın olumlu sonuçlarını almayı bu yıl da sürdürdük. Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekibi olarak yılın ilk 8 aylık döneminde 99 adet patent başvurusu yaparak geleceğin kamyonlarının geliştirilmesine katkıda bulunmaya devam ettik. Bu yıl patent başvurusu yaptığımız konular arasında depolama alanı tasarımı da yer alıyor.” ifadelerine yer vermişti. Türkiye’de 2020 yılında en fazla ihracat yapan ilk 10 şirket arasında yer alan Mercedes-Benz Türk, bu alanda da öne çıkmaya devam ediyor.