Facebook, Instagram, WhatsApp ve Threads’in çatı şirketi Meta, risk değerlendirme sürecinde yapay zekâdan yardım almak istiyor.
Meta, NPR tarafından görülen belgelere göre servislerinin risk değerlendirme sürecinde insanlar yerine yapay zekadan yardım almak istiyor. NPR’ın aktardığı kadarıyla şirket, risk değerlendirmelerinin yüzde 90’ına kadarını yapay zekâya yaptırmayı hedefliyor. Bu değerlendirmeler arasında şiddet içeren içeriklerin incelenmesiyle, platformlarda yayılan yanlış ya da yalan bilgilere yönelik analizler de yer alıyor. NPR ile konuşan bazı Meta çalışanları, yapay zekânın insanlardan oluşan bir ekibin tespit edebileceği ciddi riskleri gözden kaçırabileceği konusunda uyarıyor ve bu planların yeniden gözden geçirilmesini istiyor. Risk değerlendirme sürecinde yapay zekâ kullanarak büyük bir risk alacak gibi görünen Meta, bunu hem hız kazanmak hem de maliyetleri azaltmak amacıyla yapmak istiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirket bundan önce Llama 4 tabanlı Meta AI uygulamasıyla gündeme gelmişti. WhatsApp, Instagram, Facebook ve Messenger içerisinde uzun zamandır kullanılabilen Meta AI için bir süredir ayrı mobil uygulama da sunuluyor. ChatGPT, Claude, Grok ya da Gemini’da olduğu gibi kişiler akla gelebilecek her konuda yardımcı olabilen Llama 4 tabanlı uygulama, daha önce yalnızca Meta akıllı gözlüklerini yönetmek için kullanılan “View” uygulamasının yerini alıyor. Kullanmak için Meta hesabı girişi gerektiren ve opsiyonel olarak Facebook ile Instagram bağlantısı da sunan uygulama, sosyal bir altyapıya da sahip. Şirket bu konuda şunları aktarıyor: “Meta AI uygulaması başkalarının yapay zekâyı nasıl kullandığını keşfedebileceğiniz ve kendi kullanımlarınızı paylaşabileceğiniz bir keşif akışı içeriyor.” Bu uygulamayı en son gündeme getiren şirket CEO’su Mark Zuckerberg olmuştu. Zuckerberg’e göre uygulamaya önümüzdeki dönemde ücretli Premium abonelik de eklenecek. Bu abonelik üzerinden kullanıcılara daha gelişmiş sistemler ve kapasiteler sunulacak. Zuckerberg’in işaret ettiği kadarıyla MetaAI içerisinde reklamlar çıkmaya da başlayacak. Yeni uygulama üzerinden para kazanmak isteyen Zuckerberg, reklamların ve ücretli aboneliğin ne zaman geleceği hakkında halen net bir tarih vermiyor.