
KEŞİF, ATMOSFER VE SAMUS’UN YENİ GÜÇLERİ
Metroid Prime 4 ilk kez 2017 yılında duyurulan bir etkinlikte duyurulmuştu. Kısa bir teaser eşliğinde lanse edilen oyunla ilgili çok az detay verilmişti. Daha sonrasında Metroid Prime serisini geliştiren Retro Studios, Prime 4’ün geliştirilmesine dahil olmadığını belirtmişti. 2019 yılında ise Nintendo tarafından bir açıklama gelmiş ve şirket Metroid Prime 4’ün geliştirme çalışmalarının Nintendo’nun kalite standartlarını karşılamadığı için durduğunu açıklamıştı. Projenin tamamen iptal edildiğini duyuran Nintendo, projeye yeniden başlanacağını ve projeyi Retro Studios’a teslim edeceklerini söylemişti. Bu açıklamaların ardından bizim de merakla beklediğimiz oyun aralık ayının başında Switch ve Switch 2 konsolları için satışa sunuldu.
Metroid Prime serisiyle önemli başarılara imza atan Retro Studios, önceki oyunların yüksek standardını korurken, Samus Aran’ın evrenine yeni soluklar getiriyor. Serinin köklerine sadık kalan bu yaklaşım, keşif odaklı oynanışı modern tasarım anlayışıyla harmanlayarak hem eski hayranları hem de yeni oyuncuları cezbetmeyi başarıyor. Atmosfer, çevresel hikaye anlatımı ve akıcı aksiyon yapısı sayesinde Metroid Prime 4: Beyond, yalnızca bir devam oyunu olmanın ötesine geçerek serinin evriminde kritik bir rol üstleniyor. Samus’un Galaktik Federasyon’un UTO Araştırma Merkezi’ne yapılan bir saldırıya yanıt vermesiyle başlayan hikaye kısa sürede beklenenden çok daha büyük bir tehdidin ipuçlarını ortaya çıkarıyor. Oyunun hikayesi, önceki Prime oyunlarındaki gibi keşif, gizem ve yalnızlık hissini taşıyor. Özellikle aydınlatma efektleri ve grafik performansıyla göz alıcı bir atmosfer sunan oyun sunduğu grafik kalitesiyle beğenimizi kazandı.

FÜTÜRİSTİK MOTOSİKLET
Bugüne kadar oynadığımız en iyi Switch 2 oyunlarından biri olan yapım, bir Prime oyununun sunduğu en gelişmiş kontrol ve ses tasarımına sahip. Akıcı ve sürükleyici bir deneyim vadeden oyunda hoşumuza giden yeniliklerden biri de Vi-O-La olarak adlandırılan motosiklet oldu. Geniş bir çöl ortamında kullandığımız bu araç tasarımıyla bizi etkilemeyi başardı. Fütüristik görünümüyle gelecekten fırlamış gibi görünen bir tasarıma sahip olan motosiklete sahip olmak için Volt Forge isimli sanayi bölgesinin tamamlanması gerekiyor. Oyunda motorsiklete sahip olunduğunda haritadaki mesafeler hızlıca kat edilebiliyor.
Yemyeşil ormanların yer aldığı oyunda Samus,bir yandan vahşi yaratıklarla ve Uzay Korsanları ile savaşırken, bir yandan da gezegenin çeşitli bölgelerini keşfetmek mümkün. Çeşitli bulmacaların da bulunduğu oyunda Aberax ve Carvex gibi güçlü boss’lar da yer alıyor. Oyunda ayrıca psişik güçler de önemli bir yere sahip. Bu güçler, yalnızca savaşta avantaj sağlamakla kalmıyor; çevreyle etkileşim, bulmaca çözümü ve keşif dinamiklerinin de merkezine yerleşiyor. Samus’un zihinsel yetenekleri sayesinde nesneleri uzaktan hareket ettirmek, enerji akışlarını yönlendirmek veya belirli çevresel engelleri farklı yollarla aşmak mümkün hale geliyor.
Işın yönlendirmesinde Samus, şarj edilmiş ışınının hareket yolunu psişik olarak bükebiliyor ve yönlendirebiliyor. Samus’un bakış açısıyla doğrudan vuramayacağı köşelerdeki veya engellerin arkasındaki hedeflere atış yapmasını sağlıyor. Enerji manipülasyonunda Samus, Lamorn’ların bıraktığı yeşil enerji akımlarını kontrol edebiliyor. Samus ayrıca bazı hafif nesneleri, özellikle Lamorn teknolojisinin bir parçası olanları, psişik olarak kaldırıp taşıyabiliyor. Nesne kaldırma/taşıma özelliği bulmacalarda, platform oluşturmada veya yolu tıkayan nesneleri hareket ettirmede kullanılıyor.





