reklamı kapat

POPÜLER

yeni Ford Mustang

Nefis detay; yeni Ford Mustang dijital sürücü paneliyle geçmişe götürecek

 - Güncelleme: 15 Eylül 2022 20:42

Dijital panellerine ekstra çalışılan yeni Ford Mustang, barındırdığı bir tema ile bizi 80’lere kadar götürecek.

Ford’un Detroit Otomobil Fuarı’nın kapılarını açmasıyla birlikte örtülerini kaldırdığı yeni jenerasyon Mustang, bir süre Amerika ve dünyada gündemde kalacak gibi görünüyor. Altıncı nesile göre gerek dışarıda gerekse içeride önemli dokunuşların yapıldığı yeni ailenin dış taraftan genel olarak olumlu karşılandığını söylemek mümkün. Kokpit tarafı ise şimdilik meraklılarını ikiye bölmüş durumda. Özellikle klima çıkışları ve yeni dijital sürücü paneliyle tartışmaların odağında olan yaşam alanında, dijital panellerin baz versiyonda ayrı formda gelmesi de eleştiriliyor. Tüm bu çekişmeler devam ederken yeni Ford Mustang ile ilgili önemli detaylar da kendisini göstermeye devam ediyor. Araçta yer verilen ekranların yazılım, arayüz ve temalarına özellikle parmak basan Ford, burada çok tatlı bir retro dokunuşa da yer vererek gönülleri çalacak gibi.

Yeni Ford Mustang ekran arayüzüyle dikkat çekecek

Yeni nesil otomobillerde artık olmazsa olmazlar arasında yer alan dijital sürücü panelleri sık sık karşımıza çıkıyor. Test sürecinde deneyimleme fırsatına eriştiğimiz modellerin birçoğunda bu ekranların daha efektif ve zengin şekilde kullanılabileceğinin altını çizmeden edemiyoruz. Özellikle bazı markalarda tek tip olan paneller, tema eksikliğini hissettiriyor. Ford da bu noktaya özellikle çalışmış durumda. Modern 3D grafik ve geçişlerin yanında yeni nesildeki sürücü ekranında, 1987-1993 arasında kullanılan ailedeki analog gösterge panelini bir tema olarak yer verilmesi bizim gibi meraklıların heyecan kat sayısı artıracak. O dönem markanın Fox altyapısı üzerine geliştirilen üçüncü nesil Mustang’de kullanılan bu kadranlar, tüm bu teknoloji cümbüşünde diğer markalara da ilham verebilir.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Altyapı olarak bakıldığında yeni ürün gamının bir önceki nesil ile aynı platform üzerine inşa edilmesi dikkat çekiyor. Ford, bu Mustang ailesinde, yepyeni bir platform yerine daha işlevsel noktalara yatırım yapmayı tercih etmiş. Mustang’in ön bölümünde MacPherson, arka tarafında da tam bağımsız süspansiyon kombinasyonu yola devam ediyor. Buradaki yapı aynı kalsa da, yeni nesille birlikte yaylarda farklılıklar göze çarpacak. Sınırlı kaymalı diferansiyel kilidinde Torsen tipi kullanılırken, elektronik el freninin olduğu versiyonlarda drifte olanak sağlayan özel “Drift Freni” özelliği ilk kez karşımıza çıkacak. Yeni Mustang ile ilgili öne çıkan detaylara haberimizden ulaşabilirsiniz.