reklamı kapat

POPÜLER

Netflix LOG Tasarım

Netflix, son dönemde sadık abonelerini de kaybediyor

Alanın lideri Netflix, ortaya çıktığı kadarıyla çok uzun zamandır platformda kalmayı sürdüren kişileri de kaybetmeye başladı.

Yapılan bir ankete ve araştırma sonuçlarına göre, üç yıldan fazladır Netflix içerisinde kalmayı sürdüren kişiler de aboneliklerini iptal etmeye başladı. Bu durum elbette oldukça kötü görünüyor çünkü yeni içeriklerin ne kadar etkisiz kaldığını gösteriyor. Biliyorsunuz 2022’nin ilk üç ayında 2021’in son üç ayına oranla 200 bin abone kaybeden ve yapılan resmî açıklamaya göre abone kaybı ikinci çeyrekte tam 2 milyon seviyesine ulaşacak olan şirket, son dönemde rakiplerin etkisiyle ve düşen içerik kalitesiyle bir kriz ortamına girmiş durumda. Netflix’in abone kayıpları arkasında artan fiyatların da etkisi bulunuyor. Firma kısa süre önce Türkiye fiyatlarını da artırmıştı.

Netflix Türkiye daha önce Temel paket için 26,99 TL, Standart paket için 40,99 TL, Özel paket içinse 54,99 TL alıyordu. Şu an ise Temel paket 37,99 TL, Standart paket 57,99 TL, Özel paket ise tam 77,99 TL seviyesinde. Süreç için açıklama yapan Netflix Türkiye, atılan adım için kısaca şunları aktarmıştı: “Hem içerik sayımız her gün artıyor hem de en yüksek kalitede işler üretmeye devam ediyoruz. Fiyat politikamızı da buna göre ayarlıyoruz ve tüm ülkelerde farklı dönemlerde fiyat artışı yapıyoruz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Şirket son dönemde işler kötü gittiğinden maliyetleri azaltmak istiyor. Bu konuda atılan son adım ise bir işten çıkarma hamlesi olmuştu. Firma geçtiğimiz günlerde ağırlıklı olarak ABD merkezli 150 çalışanı ile yollarını ayırdığını duyurdu. Bu konuda daha büyük çıkarmalar yapabileceği de söylenen şirket, halen 11 bin civarında çalışana sahip.

Netflix hamlesi yanında bu da ilginizi çekebilir: Netflix’in son dönemdeki en popüler filmi