reklamı kapat

POPÜLER

Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak LOG Tasarım

Opel Türkiye genel müdürü, çip krizi başta olmak üzere şirket ve sektör için önemli açıklamalarda bulundu

 - Güncelleme: 30 Ocak 2023 15:44

Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, çip krizi başta olmak üzere birçok farklı konumda önemli açıklamalarda bulundu.

Paylaşılan habere göre Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak ilk olarak çip krizinin kendileri için artık bir sorun olmaktan çıktığını aktardı. Yaptığı açıklamalar kapsamında bayilerde talebi karşılayacak kadar araç olmamasının asıl sebebinin lojistik kaynaklı sorunlar olduğunu anlatan Özocak, bu konuda “Çip krizi bizim için bitti. Marka olarak aylardır üretimde hammadde sıkıntısı yaşamıyoruz. Fakat lojistik tarafında zorlanıyoruz. Araçlar üretiliyor ama fabrikada beklemek zorunda kalıyor. Limanlar dolu, dolayısı ile otomobillerimizi gemi ile getirmekte sıkıntı yaşıyoruz. Bunu aşmak için de ek maliyetlere katlanarak araçları demiryolu ile getirmek gibi farklı çözümler üzerinde çalışıyoruz.” dedi. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın detaylarına burada yer verdiğimiz soruşturması hakkında da konuşan Emre Özocak, süreçte kendileri için bir sıkıntı olmadığını belirtti ve şunları söyledi:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

“Geldiği anda aracını müşteriye teslim ediyoruz. Dolayısıyla müşteriyi yakinen takip ediyoruz. Mart ayından beri, ikili üçlü alım yapan müşteriler için sistemimize bir filtre koyduk. Bu müşteriler galerici mi, spotçu mu yoksa yatırım için mi alıyor, bunu takip etmeye başladık. Çoklu satışlarda bayilerimizi bir arayıp sorguluyoruz. Çünkü gerçekten araçların perakende müşterisine gitmesini istiyoruz. Bunu da haftalık bazda takip ediyoruz. Ürün birikmesi, yığılması gibi bir durum olmuyor. Şeffaf ve açık bir şekilde süreci yönetiyoruz.”

Sektörel değerlendirmeleri de yapan Özocak, bu yıl yüzde 40 büyümek istediklerini belirtti ve şunları söyledi: “Opel’in toplam satışlarının yüzde 6’sı Türkiye’de yapılıyor. Adet olarak baktığımızda Türkiye Opel’in en büyük 5’inci pazarı. 2023’te, 800 bin adetlik toplam pazarda 52 bin araç satarak yüzde 6,5 pazar payı hedefliyoruz. Avrupa pazarında yüzde 10-12 civarında bir küçülme var. Avrupa’daki pazar sıkışıklığı Türkiye olarak bize fırsat yaratıyor. Dolayısı ile, Avrupa’daki resesyon bizi harekete geçirdi ve Almanya’daki Opel genel merkezini ikna ederek istediğimiz adetleri almaya yönelik adımlar attık. Pazarın en az 3 yıl daha bu tempoda devam edeceğini öngörüyoruz.

Astra GSe ve Granland GSe’nin Türkiye’ye getirilmeyeceğini belirten çünkü her iki plug-in hibrit otomobilin de Türkiye’ye gelmesi durumunda içten yanmalı versiyonlara göre tam 400 bin TL daha pahalı olacağını vurgulayan Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, son olarak şunlara da değindi: “Elektrikli araç pazarını 2023’te 25-30 bin arasında öngörüyoruz. Elektrikli Corsa ve Mokka 2022’de Türkiye’ye geldi, aralık sonuna kadar 84 adet elektrikli araç sattık. Elektrikli otomobil pazarında şu an 10’uncuyuz, hedefimiz ilk 5’e girmek. Yılın ikinci yarısında elektrikli Astra Türkiye’ye gelecek.”

Opel merkezli açıklamalar yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri