reklamı kapat

POPÜLER

Affinity

Popüler Affinity yazılımları artık altı ay boyunca ücretsiz olarak denenebiliyor

Photo, Designer ve Publisher gibi popüler Affinity yazılımları artık altı ay boyunca ücretsiz olarak denenebiliyor.

Adobe tarafından geliştirilen yazılımlara bir alternatif aradıysanız karşınıza çıkan ilk isim yüzde 99 ihtimalle Affinity olmuştur. Geçtiğimiz aylarda Canva tarafından satın alınan Serif çatısı altındaki Affinity, Photo (Adobe Photoshop rakibi), Designer (Adobe Illustrator rakibi) ve Publisher (Adobe Indesign rakibi) gibi önemli yazılımlara sahip. Adobe’dan kullanıcı çalmaya çalışan şirket, bu bağlamda bahsi geçen popüler yazılımları için altı aylık ücretsiz deneme sürümleri sunmaya başladı. Şirket, en büyük rakibi Adobe’den farklı olarak yazılımlarını aylık abonelik ile satmıyor. Affinity’nin yazılımları tek seferlik ödeme ile 70 dolara satın alınabiliyor. Tüm paket içinse yine tek sefer için 165 doların verilmesi gerekiyor. Bu arada firma şu anda altı aylık ücretsiz deneme sürümüne ek olarak yüzde 50 indirim de sunuyor. Affinity’nin uygulamaları Mac, PC ve iPad cihazlarda kullanılabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Adobe ise son aylarda iyi haberler ile gündeme gelmiyor. Örneğin ABD Adalet Bakanlığı, Photoshop ve fazlasının arkasındaki dev isim Adobe hakkında aboneliklerden çıkışı zorlaştırdığı ve erken fesih ücretlerini gizlediği iddiasıyla dava açtı. Bakanlık, şirketin yanı sıra iki üst düzey yöneticisine de dava açıyor ve bu konularda Amerika Birleşik Devletleri Federal Ticaret Komisyonu üzerinden çok sayıda şikayet aldıklarını belirtiyor. Dünyanın en önemli yazılım firmalarından olan Adobe, bir süredir “hizmet koşulları” üzerinden de çok tepki topluyordu.

Adobe, kısa süre önce bazı kullanıcıların karşısına güncellenmiş hizmet koşullarını çıkardı. Bu yeni koşulları onaylamayan kişileri uygulamalara almayan şirket, attığı adımla kullanıcıları fazlasıyla kızdırdı. Burada en çok olay olan konu, şirketin içeriklere oldukça yüksek erişim seviyesi oldu. Bu konuda güncellenerek paylaşılan madde şöyle oldu: Yalnızca yasaların izin verdiği durumlarda ve sadece sınırlı yollarla içeriğinize hem otomatikleştirilmiş hem de manuel yöntemlerle erişebilir, içeriğinizi görüntüleyebilir veya dinleyebiliriz.

Örneğin, Hizmetleri ve Yazılımı sağlamak amacıyla (A) Geri Bildirim veya destek taleplerine yanıt vermek; (B) dolandırıcılık veya güvenlik sorunlarını ya da yasal veya teknik sorunları tespit etmek, önlemek ya da bunlara başka şekilde müdahale etmek ve (C) Koşulları uygulamak için aşağıdaki Bölüm 4.1’de daha ayrıntılı şekilde açıklanan İçeriğinize erişmemiz, İçeriğinizi görüntülememiz veya dinlememiz gerekebilir. Otomatik sistemlerimiz, Hizmetlerimizi ve Yazılımımızı ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için makine öğrenimi gibi teknikleri kullanarak İçeriğinizi ve Creative Cloud Müşteri Fontlarınızı analiz edebilir.” 

Bu içeriklere açık erişim imkanı tahmin edebileceğiniz üzere çok tepki topladı. Şirketin bu konuda yaptığı açıklama ise şöyle oldu: “Bu politika aslında uzun yıllardır uygulanıyor. Müşterilerimize karşı şeffaf olma taahhüdümüzün bir parçası olarak, bu yılın başlarında Kullanım Koşullarımıza Adobe’nin kullanıcı içeriğine ne zaman erişebileceğine ilişkin açıklayıcı örnekler ekledik. Adobe, Photoshop Neural Filters ve Adobe Express’te Arka Planı Kaldır gibi yeni bulut tabanlı özelliklerden bazılarını sunabilmenin yanı sıra, yasaklanmış içeriklere karşı önlem almak gibi çeşitli nedenlerle kullanıcı içeriğine erişim sağlıyor. Adobe, herhangi bir kullanıcının aygıtında yerel olarak depolanan içeriğe erişmiyor, bunları görüntülemiyor veya dinlemiyor.”

Tüm bunların üstüne bir güncelleme yapmak zorunda kalan Adobe, resmi blog yazısında şunları yazdı

İçeriğinizin sahibi sizsiniz.
-Üretken yapay zeka modellerini müşteri içeriğini kullanarak eğitmiyoruz.
-Ürün geliştirme programımıza katılmama seçeneğiniz var.
-Adobe, bilgisayarınızda yerel olarak depolanan içeriği hiçbir şekilde taramaz.”

Üretken yapay zekayı hiçbir zaman müşteri içerikleri üzerinde eğitmedik, bir müşterinin çalışmasının mülkiyetini almadık veya müşteri içeriğine yasal gerekliliklerin ötesinde erişime izin vermedik. Son Kullanım Koşulları güncellemesinin bir parçası olarak bu uygulamalardan herhangi birini de düşünmüyorduk.”

Adobe daha önce ise detaylarına burada yer verdiğimiz “fotoğrafçılık mesleği” odaklı konuyla çok tepki çekmişti.

Affinity adımı yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu