Markanın 10 yıldır başında bulunan Oliver Blume, CEO’luk görevinden ayrılıyor. Blume’un yerini Michael Leiters alacak gibi görünüyor.
Markanın tam 10 yıldır başında bulunan Oliver Blume, aktarıldığı kadarıyla CEO’luk görevini McLaren Automotive’in eski CEO’su ve Porsche’de 13 yıl görev yapmış tecrübeli yönetici Michael Leiters’a devredecek. Blume, Porsche’den ayrılacak ancak Volkswagen Grubu’nun CEO’su olmaya devam edecek. Hissedarlar, Porsche ve ana şirket Volkswagen Grubu’nu aynı anda yönetmenin Blume’u çok zorladığını düşünüyor. Blume’un görev süresi boyunca Volkswagen hisselerinin neredeyse yüzde 30; Porsche hisselerinin ise 2022’deki halka arzından bu yana yarı yarıya değer kaybettiği belirtiliyor. Hissedarlar sürpriz olmayacağı üzere bu durumun değişmesini istiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirketten en son yeni Porsche 911 Turbo S gelmişti. Tasarımsal açıdan ikonik çizgisini bozmayan yeni Porsche 911 Turbo S, gücünü 3.6 litrelik altı silindirli motordan alıyor. Bu motor elektrik destekli iki farklı turbo (eTurbo) ve sekiz vitesli çift kavramalı otomatik şanzımana entegre bir elektrik motoruyla (elektrik motoru için araçta 1.9 kWh kapasiteli batarya bulunuyor) destekleniyor. Kombine gücü 701 beygir olan araç (hibrit olmayan mevcut 911’de 640 beygir güç sunuluyor), gücü Porsche Traction Management sistemi üzerinden dört tekere birden aktarıyor. 96 km/s hıza çıkması yalnızca 2,4 saniye süren model, 200 km/s hıza 8,4 saniyede ulaşabiliyor. Maksimumda 320 km/s hıza kadar ulaşabilen araç, 82 kg’lık bir ağırlık artışıyla karşımıza çıkıyor. Nürburgring Nordschleife pistinde yerini aldığı modelden 14 saniye daha hızlı bir tur (7:03.92) atmayı başaran yeni 911 Turbo S, standart olarak yüksek performanslı seramik frenlerle donatılıyor. Aktif soğutma kanatçıkları ve aktif rüzgarlıkla donatılan araç, hem Coupe hem de Cabriolet formlarında sunuluyor. Başlangıç fiyatı yaklaşık 270 bin dolar olan yeni rüya makinesi, şimdiye kadar üretilmiş en güçlü 911 Turbo S olarak fazlasıyla dikkat çekmiş durumda.