reklamı kapat

POPÜLER

Citroen E-Jumpy Hydrogen

PSA kanadında ikinci hidrojenli ticari; Citroen E-Jumpy Hydrogen

Opel Vivaro sonrasında PSA ailesine hidrojen gücünü getiren Citroen E-Jumpy Hydrogen, menzil avantajıyla kullanıcıların dikkatini çekiyor.

PSA grubunun ticari kanadında irili ufaklı devam eden elektrikleşme süreci, son birkaç aydır hidrojen gücüyle destekleniyor. Mayıs ayında Opel Vivaro üzerinden karşımıza çıkan hamlelere haziran ayı itibarıyla Citroen E-Jumpy Hydrogen dahil oluyor. ë-Jumpy Hydrogen, 400 km’nin üzerinde menzil ve üç dakikadan kısa sürede hidrojen yakıt ikmali ile geleceğin elektrikli hafif ticari aracına öncülük yapıyor.

Citroen E-Jumpy Hydrogen teknik özellikleri

Tamamen elektrikli bir araç olan ve iki farklı enerji kaynağından beslenen e-Jumpy Hydrogen, gücünü üç adet 700 barlık depodaki hidrojeni tüketerek elektrik üreten 45 kW’lık yakıt hücresi ve 50 km’lik rezerv görevi gören ve hidrojen deposu boşaldığında devreye giren 10,5 kWsa’lik bir bataryadan alıyor. Hidrojen yakıt hücresi menzil sağlarken, batarya hızlanma veya ekstra güç gereksinimi olan durumlarda devreye giriyor. Bu iki enerji kaynağı, motora yakıt sağlamak ve aktarma organlarına güç sağlamak için birleşiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yavaşlama anında enerjiyi geri kazanan batarya, hidrojen yakıt hücresi tarafından üretilen elektriği kullanılarak otomatik olarak şarj ediliyor. Batarya ayrıca kablo ile şarj noktalarında da şarj edilebiliyor. Fransa’daki SevelNord fabrikasında üretilen Jumpy, Stellantis Grubu’nun Almanya, Rüsselsheim’da bulunan hidrojen yakıt hücresi araştırma ve geliştirme merkezinde dönüştürülecek. M (4.95 m) ve XL (5.30 m) olmak üzere iki gövde uzunluğu ile sunulacak ë-Jumpy Hydrogen’in 2021 sonbaharında yollara çıkması hedefleniyor.

İlginizi çekebilir

Opel Corsa-E