reklamı kapat

POPÜLER

Alpina B5

Saatte 322 kilometre ile dünyanın en hızlı station wagon modeli asfalta indi: Alpina B5

Bir önceki jenerasyonuna göre önemli değişimler geçiren Alpina B5, erişebildiği seviyelerle sınıfının standartlarını belirlemiş durumda.

60‘lı yılların otomobil dünyasına hediye ettiği en büyük değerler sizce hangileri? Ferrari 250 olabilir mi? veya Lamborghini Miura? Evet evet, tüm bu seçenekler artık kült modeller haline geldikleri için kesinlikle yanlış sayılmaz. Lakin Almanya cephesinden bugün hala, bizlere bir otomobilin fabrika çıkışından ne kadar ileri gidebileceğini gösteren Alpina‘yı da anmazsak olmazdı. BMW üzerine geliştirdiği modifikasyon projelerinden bildiğimiz Alpina, belki birçok kişi için M departmanından bile ön planda olabilir. Bunun nedenini ise şu anda bakmakta olduğumuz Alpina B5 çok net bir şekilde ortaya koyuyor aslında. Bayanlar baylar karşınızda aile otomobili kavramını farklı boyutlarda temsil ederek, bagajda oturanı bile mutlu edebilecek dünyanın en hızlı station wagon modeli!

Alpina B5

Farklı karakter, tek bir amaç

Dış görünüşleri her ne kadar birbirlerine benzese de üstlerindeki kıyafeti çıkarttığımızda BMW ve Alpina modellerinin, Batman ve Spiderman kadar farklı karakterler olduğunu görürüz. Motorun yanı sıra şanzıman ve çekiş sisteminde de farkılıklar görebileceğimiz bu değişimlerin son örneği olan Alpina B5, M5’in station wagonu için bekleyenleri bu zahmetten büyük bir zevkle kurtarıyor. Kaputunun altında 4.4 litrelik Bi-Turbo V8 makinesi bulunan araç 608 beygir güç ve 800 Nm tork değerlerine sahip. Sekiz ileri otomatik şanzımanla dört tekerlekten yere aktarılan bu güç değerler, Alpina’nın iddiasına göre yüzde 90‘a kadar arka bölüme iletilebiliyor. Bu da xDrive kısmında da önemli bir iyileştirmenin yapıldığı anlamına geliyor elbette. B5’in maksimum sürat değeri kadar ivmelenmesi de ciddi anlamda etkileyici. 0’dan 100’e 3,5 saniyede çıkabildiği açıklanan model son jenerasyon M5‘in 4,2 saniyelik zamanını da geride bırakıyor.

Aracın elektronik olarak da sürüş dinamiklerine doğruda etki eden bir desteği var. Aktif arka manevra kabiliyeti olarak nitelendirebileceğimiz bu özellik, arka tekerlerin de 2,5 derecelik açıyla manevraya dahil olmasına olanak sağlıyor. Bu da elektromekanik yapıdaki aktif savrulma önleyici sistemle birlikte çok daha iyi viraj kabiliyetini beraberinde getiriyor. Bir önceki jenerasyonundan 30 kilogram daha hafif olduğu belirtilen Alpina B5, Nappa deri döşemeyle sarılmış el yapımı kokpiti ve diğer tüm parçalarıyla birlikte yurt dışında 123.000 dolarlık fiyatla alıcı bulacak.