reklamı kapat

POPÜLER

2019 Ford Transit

Sınıfında ilk hibrit versiyonu ve teknolojileriyle 2019 Ford Transit ailesi tanıtıldı

Önümüzdeki yıl içerisinde satışa sunulacak olan 2019 Ford Transit ailesi, asistan destekleri ve modern motorlarıyla zirve yapmış durumda.

Paris Otomobil Fuarı için ortaya çıkan otomobillerle bir bir tanıştığımız şu günlerde bir yandan da ticari araç dünyası için geri sayım devam ediyor. Hannover Ticari Araç Fuarı‘nın kapılarını açmaya hazırlandığı son saatler içerisinde organizasyona katılım sağlayacak olanlarla tanışmaya devam ediyoruz. Kısa süre önce paylaşılan ipuçları üzerinden gelmiş geçmiş en teknolojik jenerasyonuna kavuşacağını bildiğimiz Ford Transit ailesi, kullanıcıların karşısına çıkmadan önce dijital platformda gündeme oturmayı başardı bile. Teknolojik desteklerinin yanı sıra hibrit motor kombinasyonunun oyuna dahil edildiği aile, sınıfındaki kullanılara bir ilki yaşatma amacında. Yer yer binek araçları kıskandıran tasarı detayları da bir adım ileriye götürülen Transit ailesinde bizim bu konudaki favorimiz Connect oldu.

Hibrite merhaba: Ford Transit Custom

Şüphesiz yenilen jenerasyondaki tüm üyeler ayrı bir öneme sahip olsa da, motor kısmında barındırdığı devrimden ötürü ilk sıraya Custom‘ı almadan edemedik. Kullanıcıların da ilgisini çekeceğini düşündüğümüz bu versiyonun tek seferde kat edebileceği saf elektrik menzilinin 50 kilometre olduğunu görüyoruz. İçten yanmalı motor ayağında kullanılan 1.0 litrelik EcoBoost‘un deposunun doldurulmasıyla birlikte ortaya 500 kilometrelik menzil kombinasyonu çıkıyor. Elektrik gücünün kaynağı konumunda olan 14 kWh‘lık batarya paketinin şarj süresi ise kaynaklara göre değişiklik gösteriyor. 240V’luk prizin 10 amperlik kaynağı üzerinden 5 saatte doldurulan bu batarya, 33 amperde üç saat gibi bir sürede ful hale gelebiliyor. Son olarak bu versiyona özel EV Auto, EV Now ve EV Later gibi üç farklı sürüş modunun bulunduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Custom’da tercihini geleneksel üniteden yana kullanacak olanları ise güncellenmiş 2.0 litrelik dizel makine bekliyor olacak. Yapılan iyileştirmelerle 185 PS‘lik güce yükselten bu motorda 48V’luk mild-hybrid teknolojinin kullanılıyor olması da güzel detaylardan bir tanesi.

Ailenin sportifi: Transit Connect

Geçtiğimiz versiyonda olduğu gibi Transit ürün gamının binek sınıfa yakın olan üyesi Connect’in tasarım konusundaki çekiciliği devamlılığını katlayarak sürdürüyor. Sport adını verdiği versiyon ile gövde kiti ve 16 inç‘lik jant setini işin içerisine dahil eden Ford, kokpitte ise deri döşeme, çift bölge otomatik klima, hız sabitleyici ve otomatik hız limitleyici gibi donanımları standart olarak sunuyor. Connect’in kaputunun altındaki seçenekler ise kullanıcıları mutlu edecek nitelikte zengin. 1,5 litre hacimli yeni dizel motor 75, 100 ve 120PS olmak üzere iç farklı seviyede satın alınabiliyor. Benzinli ayağında sunulan 1.0 litre EcoBoost ise silindir kapatma teknolojisiyle birlikte tercih sebeplerinden birisi olacak. Şanzıman ayağında 6 ileri manueli standart olarak sunan Ford, opsiyonel listesine 8 ileri otomatiği de eklemiş durumda. Bahsi geçen bu özelliklerin Transit Courier için de geçerli olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.

Yeni bir soluk; Ford Transit 2-Tonne

Gelelim ailenin demirbaşı olan Transit’in kendisine. Ford burada 2-Tonne adını verdiği yeni bir versiyonu kullanıcılarla buluşturmaya hazırlanıyor. Yine sınıfında ilk olan mild-hibrit teknolojisinin konumlandırıldığı aracın bu sayede standart dizel versiyona oranla yüzde 3 daha iktisadi olduğu söyleniyor. Konu motordan açılmışken, gözümüzü çevirdiğimiz bu noktada bizleri 2.0 litrelik dizel makine karşılıyor. Yakıt enjeksiyon sisteminde yapılan güncellemenin de etkisiyle verimliliği artırılan bu motor aynı zamanda elektrik destekli direksiyon sistemini de beraberinde getiriyor. Ford’a göre yenilenen bu sistemler Transit’in toplam ağırlık değerinde elde edilen kazanımda pay sahibi. Motorun teknik verileri ise güç bazında 105, 130, 170 ve 185 PS olarak şekillenirken 415 Nm‘lik tork sabit kalıyor. Hibrit sistemin Transit’e ne gibi katkı sağladığını düşünenlerin ise bunu düşük hızlarda seyrederken deneyimleyebileceğini söyleyelim.


Tüm bu parçaların yanında tabi ki işin bir de asistan destek kısmı var. Ford’un burada elini hiç korkak alıştırmadığını söyleyebiliriz. Kör nokta uyarısı, yük çekiş sistemi, akıllı adaptif hız sabitleyici, şeritte tutma asistanı, çarpılma önleme asistanı, yaya algılama sistemi, ön ve arka kamera, aktif park asistanı, park yeri çıkış asistanı ve geri bölge trafik asistanı gibi parçalar binek otomobilleri aratmama konusunda fazlasıyla iddialı. Hannover’de yapılacak olan ilk gösterimin ardından üretim sürecine başlanacak 2018 Transit ailesi Avrupa pazarına 2019 yılının ikinci çeyreğiyle birlikte çıkacak. 2020 yılında ise 10 ileri otomatik şanzımanın ürün gamına dahil olacağı bilgisini paylaşalım.