reklamı kapat

POPÜLER

sosyal medya Sosyal medya yasası reklam yasağı

Sosyal medya yasası Meclis’te kabul edildi; işte yeni dönem

Türkiye’de çalışmaları süren yeni sosyal medya yasası kısa süre önce Meclis’te kabul edildi. Artık özellikle firmalar bazında yeni bir dönem başladı.

Daha önce aktarıldığı kadarıyla hazırlanma sürecinde Almanya’nın örnek alındığı TBMM Genel Kurulu’nda görüşülen sosyal medyaya ilişkin düzenlemeleri içeren kanun teklifi kabul edildi. Buna göre artık Türkiye’den günlük erişimi bir milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcıları artık Türkiye’de temsilci bulundurmak zorunda kalacak. Söylendiği kadarıyla belirlenen yükümlülükleri yerine getirmeyen sosyal ağ sağlayıcısının bant genişliği ceza olarak önce yüzde 50, daha sonra yüzde 95’e kadar daraltılacak. Aynı zamanda sosyal ağ firmaları Türkiye’deki kullanıcıların verilerini Türkiye’de barındırmak zorunda olacak. Bunun için daha önce söylediğimiz kadarıyla gerçekten büyük sunucuların kurulması gerekecek gibi görünüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Meclis’te kabul edilen sosyal medya yasası büyük değişiklikler taşıyor

Düzenleme ile kurumlar yanında kişiler de sosyal ağ sağlayıcılarına içerik kaldırılması ya da erişim engellenmesi başvurusu yapabilecek ve sosyal medya şirketleri de bu başvurulara belirlenen saat içerisinde yanıt verilmek zorunda olacak. Başvuruları yanıtsız bırakan ağ sağlayıcılara para cezası verilecek, hukuka aykırı olduğu mahkeme kararıyla saptanan içerikler sosyal ağ sağlayıcıya bildirilecek ve bildirime rağmen belli bir saat içinde gereğini yerine getirmeyen sosyal ağ sağlayıcılar doğan zararların karşılanmasından sorumlu olacak.

Yeni düzenleme ile sosyal medya kanalları ciddi bir denetim altına alınacak ve firmalara da büyük sorumluluklar gelecek. Büyük sosyal medya şirketlerinin bu sorumlulukların altından nasıl kalkacağı da büyük bir merak konusu. Türkiye’de aktif olarak yer alan firmalardan ise halen konu hakkında henüz bir açıklama gelmiyor.

İlginizi Çekebilir

WhatsApp için getirilen yeni özellikler