reklamı kapat

POPÜLER

Spotify LOG Tasarım

Spotify, Türkiye’deki abonelik fiyatlarına zam yaptı

 - Güncelleme: 01 Ağustos 2022 15:26

Çevrimiçi müzik pazarının en önemli ismi Spotify, Türkiye abonelik fiyatlarına zam yaptı. Fiyatlar biraz daha arttı.

Son dönemde Türk Lirasında görülen ciddi değer kaybı nedeniyle Spotify, Türkiye’deki abonelik fiyatlarına güncellemeye gitti ve artış gerçekleştirdi. Bu bağlamda daha önce aylık 17,99 TL olan “Bireysel” abonelik paketi 20,99 TL‘ye çıkarıldı. Daha önce 23,99 TL olan aylık “Duo” paketi için artık 27,99 TL verilmesi gerekiyor. Daha önce 29,99 TL olan aylık “Aile” paketi 34,99 TL‘ye çıkmış durumda. Öğrenci paketi ise 8,99 TL’den 10,49 TL‘ye çıkarıldı.

Konu hakkında firmadan gelen e-posta şöyle oldu: “Tadını çıkaracağın yeni içerikler ve özelliklerle en iyi deneyimi sana sunmak amacıyla yenilik ve yatırım yapmaya devam edebilmemiz için 1 Ağustos 2022 tarihinden itibaren Premium Bireysel planının fiyatını artırıyoruz. Daha önce ayda 17,99 TL olan Premium Bireysel planının yeni fiyatı ayda 20,99 TL olacak. Premium Bireysel üyesi olduğundan mevcut fiyattan 60 gün boyunca yararlanabileceksin. Yani, yeni fiyat senin için ekim ayındaki fatura tarihinden itibaren geçerli olacak.”

Spotify’ın Türkiye’deki en büyük rakibi olan Apple Music de geçtiğimiz aylarda bir zam görmüştü. Music için daha önce aylık en az 13,99 TL verilmesi gerekiyordu. Eğer öğrenciyseniz fiyat 6,99 TL’ye düşerken, aylık 20,99 TL’lik bir aile paketi de sunuluyordu. Daha sonra öğrenci paketi aylık 9,99 TL seviyesine çıktı. Normal bireysel abonelik aylık 19,99 TL oldu. Aile paketi ise aylık 29,99 TL‘ye yükseldi.

Spotify bundan önce güncel abonelik rakamlarıyla gündeme gelmişti. Firma 2021’in sonunda 180 milyondan fazla ücretli aboneye ulaşmıştı. Firmanın aylık aktif kullanıcı sayısı ise 406 milyonun üzerinde yer alıyordu. 2022’nin ilk çeyreğinde servis toplam 182 milyon ücretli aboneye ulaştı. Firmanın 2022’nin ilk çeyreğindeki aylık aktif kullanıcı sayısı ise 422 milyona kadar çıktı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Geçtiğimiz hafta açıklanan 2022’nin ikinci çeyrek sonuçlarında ise 188 milyon ücretli aboneye ulaşıldığı aktarıldı. Toplam kullanıcı sayısı ise 433 milyon seviyesine ulaşıldı. Abone sayısını devamlı olarak artıran firma, bunu kâra döndürme konusunda ise zorluk yaşıyor. Firma halen çok ciddi şekilde kayıp ile yoluna devam ediyor.

Geçtiğimiz aylarda paylaşılan Midia Research araştırmasına göre çevrimiçi müzik servisi pazarın lideri, 2021’in ikinci çeyreğinde yüzde 31’lik pazar payı ile Spotify olmuştu. İkinci sırada yüzde 15’lik pazar payı ile Apple Music yer almıştı. Üçüncü sırayı ise yüzde 13’lük pazar payları ile Amazon Music ve Tencent Music paylaşmıştı. Listenin devamında yüzde 8 pazar payı ile YouTube Music karşımıza çıkarken, diğer isimlerse alanda pek bilinmedik NetEase, Deezer ve Yandex olarak listelenmişti.

Spotify zammı yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın