reklamı kapat

POPÜLER

Stellantis CEO'su Carlos Tavares LOG Tasarım

Stellantis CEO’su Çinli otomobiller özelinde uyardı: “Önlem alınmazsa korkunç bir savaş çıkacak”

 - Güncelleme: 22 Ocak 2023 19:47

Stellantis CEO’su Carlos Tavares, Las Vegas’taki CES fuarında gazetecilere oldukça önemli açıklamalarda bulundu.

Ocak 2021’de Fransız Groupe PSA ile İtalyan-Amerikan Fiat Chrysler Automobiles şirketlerinin birleşmesiyle kurulan Stellantis’in CEO’su Carlos Tavares, şu an Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram ile Vauxhall gibi markaların başında yer alıyor ve yaklaşan Çinli tehlikesinin farkında bulunuyor. Biliyorsunuz otomobil sektörü son yıllarda büyük bir hızla değişiyor. Bu değişimin merkezinde de tamamen elektrikli otomobiller yer alıyor. Elektrikli otomobiller standart modellere oranla çok daha az parçaya sahip olduklarından köklü geçmişe sahip olmayan yeni nesil firmalar tarafından rahat şekilde üretilebiliyor. Bu sayede şu an elektrikli otomobil pazarında inanılmaz bir Çinli model patlaması yaşanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Çinli firmalar ayrıca geleneksel altyapıda da çok iddialı seçenekleri büyük iç pazarları yanında tüm dünyaya açıyor. Stellantis CEO’su Carlos Tavares, CES’te gazetecilere işte tam olarak bu konularda şaşırtan bazı açıklamalar yaptı. Tavares, Avrupa’daki politikacıların “Stellantis, BMW ve Volkswagen” gibi firmalara yardımcı olmak için harekete geçmemesi halinde Avrupalı firmaların Çinli rakipleriyle korkunç bir savaşa gireceğini belirtti.

Avrupa ve Çin merkezli araçlar arasındaki fiyat farkının çok yüksek olduğunu söyleyen Carlos Tavares, aynı zamanda “mevcut durumda değişiklik olmazsa, orta sınıftaki Avrupalı müşteriler giderek daha fazla Çinli modellere yönelecek. Çünkü Avrupa’da pek çok insanın alım gücü gözle görülür şekilde azalıyor” dedi. Avrupa’daki yönetmelikler nedeniyle bölgede üretilen araçların Çin’de üretilen rakip modellere oranla yaklaşık yüzde 40 daha pahalı olduğunu da aktaran Tavares, verdiği demeçte “bu çok kasvetli bir senaryo. “Ama bu şekilde olmak zorunda değil.” dedi.

Tavares Avrupalı politikacıların yerel üreticileri korumayı başaramaması halinde, maliyetleri düşürmek ve düşük fiyatlı Çin araçlarıyla doğrudan rekabet edebilmek adına üretimi daha ucuz ülkelere taşımak zorunda kalacaklarını da aktardı. Çinli elektrikli ve normal otomobil modelleri geride bıraktığımız yıl Türkiye pazarında da çok ciddi şekilde artmaya başladı. Bildiğimiz ve duyduğumuz kadarıyla 2023 içerisinde de çok sayıda Çinli otomobil modeli Türkiye pazarına giriş yapacak.

Stellantis CEO’sunun açıklaması yanında bu da ilginizi çekebilir: Hızlı yürümeniz için tasarlanan ilginç ürün: Moonwalkers