reklamı kapat

POPÜLER

Subaru’nun zafer anahtarı pick-up olabilir mi?

 - Güncelleme: 11 Ocak 2017 15:14

Günümüzde hiç olmadığı kadar popüler olan dört tekerlekten çekiş altyapısına sahip modeller markaların son zamanlarda en çok satış rakamı yakaladığı segment. Peki Subaru bu şansı neden değerlendirmesin?

Japon otomobil endüstrisinin en değerli üreticilerinden biri olan Subaru’nun, tekniksel altyapı ve mühendislik açısından hiçbir engeli bulunmazken standart üreticilerin karşısında zayıf kalması bir çok kişinin nedenini sorguladığı bir konu. Subaru’nun binek modellerinin yanı sıra motor sporları kültürüne sahip bir otomobil üreticisi olup, böyle bir altyapıyı günlük hayata yaygın bir şekilde sunamaması veya buna tercih edilmeme de diyebiliriz üstünde düşünülmesi gereken nedenlerden elbette. Peki Subaru, günümüz furyasına ayak uydurmayı neden düşünmesin? Üstelik elinde gerekli altyapı ve referans alabileceği bir değer varken.
subarubrat

Son 10 yılda tüketicilerin Crossover, SUV ve pick-up temelli otomobillere olan ilgisi dünya çapında neredeyse her üreticinin kıskacına girdi. Bu süreç içerisinde inanılmaz bir şekilde ivmelenen bu pazarda üreticiler binek segment otomobillerini “SUV”leştirip tüketicilerin ilgisini çekmeye çalışıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi dediğimiz zaman belkide Japon markalar arasında ilk akla gelen üretici olan Subaru’nun bu sürece dahil olması markanın tekrar yükselişe geçmesinde kilit rölü üstlenebilir. Brat, Subaru’nun 1978 ve 1994 yılları arasında Toyota, Mazda ve Nissan gibi segment rakiplerine karşı ürettiği pick-up modeli. Zamanında karşılaştığı modellere farkla dört tekerlekten çekiş altyapısına sahip olarak kullanıcılara sunulan Brat döneminin off-road karakterini en iyi yansıtan modellerinden biri olarak anıldı. Amerikalı rakipleri Ford ve Chevrolet’te sunulmayan dört tekerlekten çekiş sistemini kullanıcılara sunan Brat’ta 94 beygir güç üreten turbo beslemeli 1.8 litre hacminde bir ünite görev yapıyordu. Üretim hayatı boyunca 1.6 litre motor hacimli seçeneğiyle de kullanıcılara sunulan Subaru Brat otomatik şanzıman opsiyonuna da sahipti.
subarupickup2

Gelelim günümüze. Subaru’nun, günümüz koşullarında Mercedes gibi bir premium segment binek otomobil üreticisini bile X-Class ile birlikte segmente dahil eden pick-up ligine yeni nesil bir Brat veya başka bir isimde üretilecek pick-up modeliyle girmesi markanın tercih edilebilirliğine pozitif etki yapamaması için bir neden yok. Dört tekerlekten çekiş altyapısı geleneğine geçmişinden itibaren hakim olan Subaru’nun önümüzdeki fuarlarda karşımıza çıkaracağı bir konsept proje tasarımı, segmente yepyeni bir boyut getirebilir. Arkamıza yaslanıp Subaru’nun 268 beygir güç üreten 2.0 litrelik motorunun bir pick-up modelinle sunulduğunu düşünmek şimdiden heyecanı artırmaya yetiyor bile.

Sizce, Subaru bir pick-up modeli üretmeli mi?