Dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticilerinden Tesla, bugün resmî olarak son çeyreğin üretim ve sevkiyat verilerini açıkladı.
Tesla, 2025’in ikinci çeyreğinde toplam 410.244 araç ürettiğini ve 384.122 araç sevkiyatı gerçekleştirdiğini duyurdu. Şirket, 2024’ün ikinci çeyreğinde 410.831 araç üretmiş ve 443.956 bin sevkiyat gerçekleştirilmişti. Şirket için bugün bir fabrika gelişmesi de ses getirmiş, Tesla, Kuzey Amerika’daki ilk LFP batarya fabrikasını tamamlamaya yaklaştığını söylemişti. Bu gelişmeyi X üzerinde paylaştığı bir video aracılığıyla duyuran Tesla, birçok aracında ve Megapack ile Powerwall çözümlerinde LFP bataryaları kullanıyor. LFP konusunda en son Ford CEO’su Jim Farley tarafından yapılan bir açıklama dikkat çekmişti. Farley’ye göre Çin, batarya teknolojisinde Batılı otomobil üreticilerinin 10 yıl önünde yer alıyor. Elektrikli otomobil pazarında rekabet edebilmek için Çin’in lisanslı/patentli batarya teknolojilerine erişim sağlamaları gerektiğini belirten; çünkü geriden gelip Çinli üreticileri geçme şansları olmadığını ifade eden Farley, verdiği röportaj kapsamında şöyle demişti: “Onlarla rekabet etmemizin yolu, tıpkı onların 20 yıl önce bizimkine ihtiyaç duydukları gibi, onların özel teknolojilerine erişmek ve ardından yenilikçi ekosistemimizi, yaratıcılığımızı, gücümüzü ve müşteriyle olan yakınlığımızı kullanarak onları küresel olarak yenmektir.” Farley, röportajda lisans satın alarak üretmeyi planladıkları CATL imzalı lityum demir fosfat (LFP) bataryaların önemine de değinmişti. Şu anda elektrikli otomobil pazarında çok büyük önem arz eden LFP bataryalar, ilk olarak Teksas Üniversitesi’ndeki bilim insanları tarafından icat edilmiş. Obama yönetimi tarafından desteklenen A123 Systems tarafından ticarileştirilen LFP batarya teknolojisi, daha sonra Çinli şirketlerin eline geçmiş. Elektrikli araç pazarının beklenen hızda gelişmemesi, A123 Systems’in iflasıyla sonuçlanmış. Bu nedenle şirketin batarya teknolojileri ve sistemleri Çinli otomobil firmaları tarafından satın alınmış.