reklamı kapat

POPÜLER

TikTok

TikTok, taze bir başlangıç için “yenileme” adımı attı

Dünyanın en iyi içerik algoritmasına sahip sosyal medya uygulaması TikTok, “Sizin İçin” akışına özel “yenileme” adımı attı.

Özellikle gençler arasında çok popüler olan TikTok, karşınıza sevebileceğiniz içerikleri çıkarıyor ve bunun için dünyadaki en gelişmiş algoritmalardan birisini kullanıyor. Ancak insanların ilgi alanları zamanla değişiyor ve algoritmayı tekrardan çeşitlendirmek ya da farklı bir alana yöneltmek ciddi zaman alıyor. Bunun farkında olan firma, algoritmada ya da “Sizin İçin” akışında değişiklik yapmak isteyenler veya başka bir deyişle taze bir başlangıç yapmak isteyenler için bir adım attı. Bu adım kapsamında da akış için bir “yenileme” özelliği getirildi. Bu yakında herkes için aktif edilecek özellik, aktif edildiği zaman eski beğenilerinizi unutarak algoritmayı yeniliyor ve karşınıza tamamen yeni şeyler çıkarmaya başlıyor. Ayarlardan yapılan bu yenileme işlemi, birçok kullanıcının fazlasıyla hoşuna gidecek gibi görünüyor. Bu yenileme işlemi firmanın açıklamasına göre takip edilen hesapları takipten çıkarmıyor. Bu açıdan takip edilen hesaplar üzerinden algoritma eski beğenilerinizi karşınıza getirmeye devam edebilir. Bu bağlamda tam bir değişiklik için takip edilen tüm hesapları takipten çıkmak mantıklı olabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Peki TikTok, Sizin İçin akışını tam olarak nasıl özelleştiriyor? Burada algoritma nasıl çalışıyor? Firmadan bu konuda daha önce gelen açıklama şöyle olmuştu: “TikTok Sizin İçin akışları, insanların birbirinden farklı fikirleri, içerik üreticilerini, ürünleri ve eğlenceyi keşfetmelerini sağlar. Sistemimiz, ilgilenmediğinizi belirttiğiniz içerikler için ayarlamalar da dahil olmak üzere, uygulamamızdaki etkinliğinize dayalı olarak videoları sıralar ve öne çıkarır. Amacımız, ilgi alanlarınıza uygun ve eğlenceli içerikleri sizinle buluşturmak. Öneri sistemimiz teknik modellere dayanır. Bunun için aşağıdaki nedenleri ve teknik detayları daha anlaşılır hale getirmeye çalıştık. Seçtiğiniz video aşağıdaki nedenler dolayısıyla size öneriliyor olabilir:

-İzlediğiniz, beğendiğiniz veya paylaştığınız içerikler, yayınladığınız yorumlar veya aramalar gibi kullanıcı etkileşimleri 
-Takip ettiğiniz hesaplar veya sizin için önerilen hesaplar 
-Bölgenizde yakın zamanda yayınlanan içerikler 
-Bölgenizdeki popüler içerikler

Bu konudaki tüm detaylara buradan ulaşabilirsiniz.

TikTok adımı yanında bu da ilginizi çekebilir: Sıvı soğutmalı OnePlus 11 Concept