reklamı kapat

POPÜLER

Toyota Aygo X Prologue

Toyota Aygo X Prologue; kompakt pazarda radikal iddia [Video]

 - Güncelleme: 17 Mart 2021 13:36

Seri üretim öncesi A segmentinde yeni bir boyut katma iddiası taşıyan Toyota Aygo X Prologue konsepti, markanın şimdiden yüksek beklenti merkezinde.

Toyota’nın 2000’li yılların ortalarından beridir ürün gamında bulundurduğu A segment otomobili Aygo, önümüzdeki yıllarda radikal bir dönüşüme ev sahipliği yapacak. Pazarın segment bazındaki lideri konumunda olan Crossover/SUV dinamiklerine cevap vermek isteyen Japon üretici, ailenin giriş seviyesinde yer alan bu modeli yerden yükselterek pazara sunacak. Bugün konsept formuyla tanıtımı gerçekleştirilen Toyota Aygo X Prologue projesi de bizi bekleyen modelden önemli ipuçları barındırıyor. Tasarım karakteriyle büyük ilgi toplayan konseptin seri üretime taşınma süreci için önümüzde yaklaşık 1 yıl gibi bir zaman dilimi olacak. Her şey planlandığı gibi giderse Aygo X’in Avrupa satışları 2022’nin ikinci yarısında başlayabilir.


Açıklanan ilk özellikleriyle Toyota Aygo X Prologue
Toyota’nın bu projeyle birlikte pazara kanıtlamak istediği bazı iddialar var. Her geçen gün payları daralan A segmentinin hala çekici olabileceğini kanıtlamak isteyen marka, bunu radikal tasarım hatları ve SUV esintili elementlerden güç alarak ortaya koymak istiyor. Nitekim Aygo X Prologue’da kullanılan Coupe formlu sportif yapının, hitap ettiği kitleyi cezbedecek donanımlarla destekleneceğini görüyoruz. Araçla ilgili öne çıkan özelliklerden birisi standart olarak aksiyon kameraları barındıracak olması. Aynalara entegre edileceğini gördüğümüz bu kameralar sayesinde kullanıcılar kaydetmek istedikleri özel maceralarında önemli bir yol arkadaşı edinmiş olacak. Aracın arka tarafında gizlenebilen bir bisiklet taşıyıcı olması da yine kullanışlı özellikleri arasında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

GA-B platformu üzerine inşa edilecek olan Aygo X’in ebatsal verileriyle Yaris’den nispeten biraz daha kompakt bir model olacağını söyleyebiliriz. Bununla birlikte Toyota cephesinin planları arasında aracı sadece benzinli motorlarla sunmak da var. Bu da 1.0 litrelik üç silindirli turbo motorun merkezde olacağı anlamına geliyor. Şanzıman ayağında ise 5 kademeli manuel ve CVT’yi göreceğiz. Aygo X’in şehirli bir araç karakterinin çok daha ötesinde olduğunu ifade eden Toyota yöneticileri, kullanım zevki konusunda da araca fazlasıyla güveniyor. Tasarım konusundaki bu radikal yapının seri üretimde ne kadar korunacağı da şüphesiz var olan ilginin devamlılığındaki kilit etmen olacak. Aygo X’i bu yılın sonlarına doğru son kullanıcıya hazır haliyle tekrar karşımızda görmeyi bekliyoruz.