reklamı kapat Advertisement

POPÜLER

Toyota elektrikli otomobil

Toyota “elektrikli otomobil” furyasını eleştirdi; “henüz erken”

Düzenlenen özel bir etkinlikte konuşan Toyota yönetimi, sadece elektrikli otomobil satma planlarını erken olarak değerlendirdi.

Advertisement

Son birkaç yıl içerisinde tanıtımı gerçekleştirilen otomobillere baktığımızda, gerek konsept gerekse seri üretimde elektriğin net şekilde ön planda olduğunu görebiliriz. Pek çok üretici sadece 1 yılda pazarda pay sahibi olacak iddialı bir ürün gamını podyuma çıkarttı bile. Küresel pazardaki satışları da artış eğrisini sürdüren elektrikli otomobiller, Japon kanadında ise nispeten daha sakin ilerliyor. Uzun yıllardır hibrit denildiğinde akla gelen ilk üretici konumunda olan Toyota da, elektriğe geçiş sürecini hızlı bulanlar arasında.

Toyota, elektromobile sürecine daha kapsamlı yaklaşıyor

Geçtiğimiz günlerde düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında süreci değerlendiren Toyota Yöneticisi Shigeki Terashi, ürün gamında tek bir opsiyon üzerinde durulma hamlelerini günümüz şartlarında erken bulduğunu ifade etti. Pek çok markanın önümüzdeki 10 yılın sonunda sadece elektrikli araçlar satma stratejilerine de değinen Terashi; “Şu anda otomobilleri tek bir altyapı üzerinden satışa sunmak için çok çok erken. 2050 yılına kadar farklı güç seçeneklerinin sokaklarda olmasını tercih ediyoruz.” ifadelerine yer verdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Markanın CTO’su Masahiko Maeda ise; “Bazı kullanıcılar elektrikli araçları seviyor ve bunda elbette bir problem yok. Ama bir tarafta da günümüz teknolojisi ve altyapılarının buna elverişli olmadığını düşünenler de var. Emisyon sadece egzoz gazıyla ortaya çıkan bir şey değil. Biz tüm aşamaları düşünerek daha geniş bir çerçeveden yaklaşıyoruz.” diyerek alternatiflerin uzun bir süre daha Toyota ürün gamında olacağının altını çizdi. Henüz tam elektrikli bir model sunmayan Japon üretici, hibrit teknolojisinin yanında hidrojen yakıt hücresi konusuna da yoğun bir şekilde eğilmiş durumda. Markanın bu yaklaşımın temelleri arasında elektrik üretiminin hala çoğu ülkede yenilenebilir kaynaklardan üretilememesi ve elektrikli araçların imalatındaki temel taşların tedariğinde daha yüksek emisyon değerlerinin ortaya çıkabilme senaryoları da var. Toyota’nın gerek Japonya gerek küreseldeki temel takiplerinden Honda ise 2040 yılından itibaren sadece elektrikli modeller satmaya hazırlanıyor.

İlgili video

Toyota bZ4X