reklamı kapat

POPÜLER

Ali Haydar Bozkurt: "Toyota Türkiye olarak meselemiz satmak değil, araç bulmak."

Toyota Türkiye CEO’su Bozkurt: “Bazı otomobil modellerine yüzde 35 zam gelebilir.”

Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, son açıklamasında bazı otomobil modellerine yüzde 35 zam gelebileceğini belirtti.

Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt CNBC-e’ye yaptığı açıklamada, Türkiye’ye ithal edilen bazı modellerin yeni ek tarifeler nedeniyle ciddi fiyat artışlarıyla karşı karşıya kalabileceğini belirtti. “Bazı ülkelerden Türkiye’ye gelen modeller vergilerden olumsuz etkilenecek. Türkiye’ye gelen bazı modeller yüzde 35 zamlanabilir.” ifadelerini kullanan ve Japonya’dan ithal edilen araçlarda maliyet baskısının arttığına dikkat çeken Bozkurt, “Artık Japonya’dan bazı modelleri getirmemiz daha zor görünüyor. Zararına da olsa bazı modelleri getirmeye çalışacağız.” dedi. Son dönemde altında yaşanan fiyat artışına dikkat çeken Ali Haydar Bozkurt, “Şu an altından kar edenler otomobil satın alıyor. Bu durumu gözlemliyoruz.” dedi ve ekledi: “Otomotiv sektörü yılı 1,3 milyon adedi aşarak rekor seviyede kapatabilir, hatta 1,4 milyona yaklaşarak sürpriz yapabilir.”

Bundan önce Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu’nun açıklamaları dikkat çekmişti. Emre Özpeynirci’nin CNBC-e’deki programına katılan ve “Bu sene toplam pazarın bu kadar pozitif gelişmesinde birkaç önemli etken var. Bir tanesi finansal enstrümanlardan para kazanan müşteriler de gerçekleştirdikten sonra araç yatırımı yapıyor. Çünkü kurlar hepimizin beklediğinden daha stabil gidiyor. Bu ekonomi için güzel bir şey. Ama ülkede enflasyon yüksek. Türkiye’de otomotiv sektörü ister yerli üretici o lister ithalatçı ol tamamen euro kuruna bağlıdır. Euro kuru stabil gittikçe zamlar da anca euro kadar yapılır.” diyen Bilaloğlu, gümrükteki yeni uygulamaların araç fiyatlarını doğrudan etkilediğini ifade ederek, küçük segment modellerde fiyat dengesinin bozulduğunu söyledi: “Gümrükte yeni uygulamalar araçların fiyatlarını direkt etkiliyor. Polo örneğinde, Golf fiyatına yaklaştığında onu getirmeye kalkmak çok mantıklı değil. Hal böyle olunca o ürünleri getirmeme noktasına gidebiliriz. Ama burada markalarla pazarlıklar devam ediyor. Burada sadece fiyat oluştururken vergiler değil bunun navlunu gibi şeyler de var. İnşallah belli noktalarda buluşabiliriz de tüketiciyi o ürünlerden mahrum etmeyiz.”

Toyota Türkiye CEO’sunun açıklamaları yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X