Mobil platformlara yönelik gerçekleştirilen son araştırmaya göre Türk cep telefonu kullanıcıları en fazla reklam içerikli mesaj alan kesimin başında geliyor. Cep telefonu kullanımının global anlamda hayli yaygın hale geldiği günümüzde markaların ilgi odağı da bu yöne çevrilmiş durumda. Zira hitap edilen yelpaze düşünüldüğünde oldukça önemli reklam fırsatı yakalayan geliştiriciler böylesi bir pazarı değerlendirmekten kendilerini alamıyor.
Akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla ön plana çıkan sektöre dair Nielsen tarafından hazırlanan çalışma ortaya ilginç sonuçları çıkarıyor. Rapora göre kişilere en fazla mobil reklam gönderilen ülkelerin başında sırasıyla Kuzey Kore (%78), Türkiye (%74) ve Çin (%65) geliyor. Günde en az mutlaka bir kez reklam alan Türk kullanıcılar haftalık yüzde 16, aylık ise yüzde 6 oranlarında tanıtım içeriklerine maruz kalıyorlar. Diğer taraftan yazılı mesajlar yüzde 35 oranında tık alırken multimedya reklamlar ise yüzde 33 düzeyinde ilgi çekiyor.