reklamı kapat

POPÜLER

Twitch LOG Tasarım

Twitch, yayıncı gelirleri konusunda değişiklik duyurdu

Canlı yayın tarafının lideri Twitch, bugün bir açıklama yaptı ve yayıncı gelirleri konusunda değişikliğe gittiklerini duyurdu.

Bugün resmi Twitch blog sayfasında direkt olarak yayıncıları, özellikle de büyük yayıncıları ilgilendiren bir açıklama yapıldı. Bu açıklama direkt olarak Twitch Yönetim Kurulu Başkanı Dan Clancy’nin kaleminden çıktı. Konuda ilk olarak şu aktarıldı: “Bu sabah, bir yayıncı alt grubu ile iletişime geçerek onları sözleşme koşullarında yapılacak bazı değişiklikler hakkında bilgilendirdik. Bu yazı, bize tüm Twitch yayıncıları için bu değişiklikleri açıklığa kavuşturma ve yayıncıların Twitch’te daha fazla para kazanmalarına yardımcı olma stratejimiz hakkında daha detaylı bilgi verme fırsatı veriyor.”

“Siz para kazanamazsanız biz bu hizmeti sürdüremeyiz” diyen Dan Clancy, yapılacak değişikliklere geçmeden önce konuyla ilgili bazı bilgiler paylaştı: “Abonelikler için, abonelik kazançlarının net geliri üzerinden 50/50 oranında bir referans gelir payı belirledik. Twitch yayıncılarının çoğunun sözleşmelerinde bu koşullar yer alıyor. Ancak bir süre için, seçilmiş yayıncılara premium abonelik koşulları içeren standart sözleşmeler teklif ettik.

Bu, halka açık olarak konuştuğumuz bir konu değil, ancak bu tür anlaşmaların yapıldığı yayıncı topluluğu içinde yaygın olarak biliniyor. Geçmişte bu anlaşmaların ne zaman, kimlere teklif edileceğini belirleyen tutarlı bir çerçevemiz yoktu. Bir yıl kadar önce, bu koşulları içeren bir sözleşmeye tabi olmayan yeni yayıncılara bu premium sözleşmeleri teklif etmeyi durdurma kararı aldık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu premium anlaşmaların nasıl ele alındığı üzerine düşündüğümüzde bazı sorunlarla karşılaştık. Her şeyden önce, bu anlaşmaların varlığı konusunda sizinle açık olmadığımızı gördük. İkincisi, sözleşmeye uygunluk kriterinin tutarlı olmadığını ve bu sözleşmelerin genellikle daha büyük yayıncılara teklif edildiğini fark ettik. Son olarak, standart sözleşmelere tabi yayıncılara yayıncı boyutuna göre değişen gelir payları verilmesinin doğru olmadığına inanıyoruz. “

Bundan sonra konunun merkezine gelindi ve “Hâlâ bu premium anlaşmalara tabi olan bu yayıncılar için anlaşmada şöyle bir değişiklik yapıyoruz” denilerek şunlar aktarıldı: “Abonelik gelirinden kazandıkları ilk 100.000$ için 70/30 oranında gelir payı almaya devam edecekler. 100.000$ üzerindeki gelir, standart 50/50 oranında pay edilecek. Bu değişikliği şimdi duyurmamıza rağmen bu değişiklik, 1 Haziran 2023’ten sonra yürürlüğe girecek.

Yürürlük tarihinden sonra, yayıncılar mevcut sözleşmelerinin yenilenme tarihi geldiğinde bu değişikliklerden etkilenecek. Bu sözleşmelere tabi tüm yayıncılara bu bilgiler ve daha fazlası e-posta yoluyla gönderildi. Ayrıca 1 Haziran 2023 tarihi yaklaşırken onlara tam güncel bilgileri ve zaman çizelgelerini göndereceğiz.

Dan Clancy‘nin açıklamasına göre Premium abonelik koşulları içeren standart sözleşmelere tabi yayıncıların yaklaşık %90’ı, mevcut gelirleriyle bu değişikliklerden etkilenmeyecek. Bunlardan etkilenenlerin ise en az şekilde etkilenmesini sağlamak için onlara sözleşme yürürlüğe girmeden önce bol zaman sunuyoruz.

Dahası, kendilerine gelir kazanmanın farklı bir yolunu teklif ediyoruz. Reklam Teşvik Programı kapsamında reklam geliri payının %55’e yükseltilmesi, bu büyük yayıncıların o gelirin hepsini değilse bile çoğunu telafi etmesinin harika bir yolu. “

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

“Firma neden 70/30 gelir payı sunmuyoruz?” sorusuna şu cevabı verdi: 50/50 oranında gelir payını belirlerken bu işte ortak olduğumuza dikkat çekmek istedik. Siz, harika içerikler oluşturmak, hedef kitlenizle iletişim kurmak ve toplulukları büyütmek için muhteşem bir iş çıkarıyorsunuz.

Ortağınız olarak bizim sorumluluğumuz ise büyümenizi sağlayan ürün ve kişilere yatırım yapmayı sürdürmek.  Bu yazı yazılırken 22.000’i aşkın yayıncı bizden tüm yayıncıların 70/30 gelir payına geçirilmesini ve daha hızlı ödeme yapılmasını istemek için UserVoice üzerinden fikirlerini sundu.”

Firma ilginç olarak maliyetler hakkında da konuştu ve şunları aktardı: “Dünyanın neredeyse her yanına yüksek çözünürlüklü, düşük gecikme süreli, her zaman erişilebilir canlı video sunmanın maliyeti yüksek.

Amazon Web Services Interactive Video Service (IVS) (esasen Twitch video) tarafından yayımlanan ücretlere göre, 100 eş zamanlı izleyicisi olan ve ayda 200 saat yayın yapan bir yayıncı için canlı video maliyeti ayda 1000$’ı aşıyor.

Bu konuda sık konuşmuyoruz, çünkü doğrusu bunu düşünmek zorunda kalmamalısınız. Bunun yerine en iyi yaptığınız işe odaklanmanızı tercih ederiz. Ancak “Neden 70/30 gelir payı sunmuyorsunuz?” sorusunu yanıtlarken Twitch hizmetini sunmanın yüksek maliyetini göz ardı etmek size eksik bir cevap vermek olurdu. “

Twitch indirimleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Katlanabilir yapıda hazırlanan inanılmaz televizyon: C Seed N1