reklamı kapat

POPÜLER

Xiaomi, Türkiye ve ABD dahil 11 pazara daha geliyor

Haberlerini ve ürünlerini yakından takip etsek de, dünya pazarlarına çok açılmamış olan Xiaomi bizim için Çinli bir firmadan ibaret kalıyor. Ancak eski Google çalışanı Hugo Barra’nın geçtiğimiz yıl Xiaomi Global başkan yardımcılığına getirilmesiyle birlikte firma bu izolasyona son verme çalışmalarına başladı. Türkiye de dahil 10 pazara daha açılacağını açıklayan Xiaomi’nin ABD’ye de ses getirecek bir giriş yapması bekleniyor. Üstelik firma bu hedefleri doğrultusunda global imajını dahi yeniden tasarlamaya girişti.

Xiaomi’nin Endonezya’da gerçekleştirdiği etkinlikte çeşitli açıklamalar yapan Hugo Barra, firmanın ABD pazarına girmek için hazırlıklara başladığını, önümüzdeki yıl hazırlıkların tamamlanacağını tahmin ettiğini belirtti. Barra’nın açıklamasına göre bu yıl Türkiye, Hindistan, Rusya, Brezilya’yı kapsayan 10 pazara açılma çalışmalarını yürüten firma, öncelikle bu hazırlıklarını tamamlayıp tüm enerjisini ABD hedefine odaklamak istiyor.

xiaomi
Akıllı telefondan 4K TV’ye kadar pek çok cihazı uygun fiyata sunması nedeniyle; sadece Çin, Tayvan, Hong Kong ve Singapur’da faaliyet göstermesine rağmen tüm dünyada tanınan firmanın avantajı isminin şimdiden biliniyor olması. Dolayısıyla ABD veya Türkiye’ye giriş yaptığında kendini tanıtmak için çok zorlaması gerekmeyecek. Ancak Xiaomi’nin ismi Çinlilere çok melodik gelse de, dünyanın geri kalanı için büyük bir sorun oluşturabilir.

Aslında “şaomi” olarak okunan Xiaomi’nin şimdiden “zaomi” ve “iksiyomi” gibi türevleri ortaya çıkmışken, firma galiba soruna kökünden çözüm getirecek. MI3 ve Redmi gibi isimlerle sunan firma, web sayfası URL’sinden “Xiao”yu kaldırarak “Mi.com“u benimsedi bile. Bu durumda firmanın resmi adı “Mi” olarak değişmese bile, uluslararası pazarda hatırlaması ve yazması daha kolay olan bu şekliyle anılmaya başlanabilir.