reklamı kapat

POPÜLER

Ford Puma ST 2023

Yeni Ford Puma ST, 1 litrelik EcoBoost motorun en güçlü versiyonuyla geldi

 - Güncelleme: 08 Mart 2023 22:43

Kompakt hacimli motor mühendisliğinde sınırların tekrar zorlandığı Ford Puma ST, 1,5 litrelik versiyona göre hiç fena sayılmayan performans vadediyor.

Ford’un 2019 yılında adeta baştan yaratarak hayata döndürdüğü Puma rozeti, aradan geçen üç yıllık zaman diliminde birbirinden önemli gelişmelere sahne oldu. Kompakt bir SUV olmasına rağmen sportif karakteriyle segmentinde başka bir kitlenin dikkatini çeken Puma için bu dinamikleri destekleyen belkide en önemli hamle ST versiyonuydu. 1,5 litrelik EcoBoost motor üzerinden 200 PS güç ve 320 Nm tork değerlerine asfalta çıkarılan ST kombinasyonu için 2023 model yılında önemli bir hamle daha yapıldı. 2019 yılından beridir ailede sunulan 1.0 litrelik motoru performans odaklı versiyon için mercek altına alan Ford Performance ekibi, ortaya kağıt üzerinde keyifli bir sonuç çıkarmışa benziyor. 1.0 litrelik makine için bu zamana kadar üretilmiş en yüksek rakamları getiren yeni Ford Puma ST, fiyat olarak da nispeten biraz daha erişilebilir olacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ford Puma ST için 1.0 litre motorun limitleri zorlandı

48V mild-hybrid teknolojisiyle desteklenen 1.0 litrelik EcoBoost motor ile birlikte yeni Puma ST’nin 170 PS güç ve 248 Nm tork değerleriyle asfalta çıkarılacağını görüyoruz. 7 ileri çift kavrama şanzımanla kombin edilen bu motorla birlikte otomobilin 0’dan 100’e erişme süreci 7,4 saniye olarak dikkat çekiyor. Bu da 1,5 litrelik üniteye göre sadece 0,7 saniyelik dezavantaj demek. Ford’un başlangıç jeneratörü destekli hibrit sistemiyle birlikte performansın yanında 6,3 litrelik ortalama tüketim değerlerinin de yakalanabiliyor olması hiç fena sayılmaz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Meraklılarının bildiği üzere “ST” demek Ford cephesinde altyapıda da sürüş odaklı önemli mühendislik de demek. Bu noktada versiyona özel olarak geliştirilen şasi sayesinde virajlarda çok daha dirençli bir sürüş imkanı karşımıza çıkarılıyor. Altyapıda konumlandırılan savrulma çubuğu ve arka süspansiyondaki geliştirmeler, standart Puma’ya göre çok daha karakteristik bir sürüş karakterini ortaya çıkarıyor. Direksiyon kutusundaki geliştirmerle de standart versiyona göre yüzde 25 oranında daha keskin ve net cevap anlamına geliyor. Ford’un performansa paralel olarak iyileştirdiği fren sistemi de, gidiş kadar durma konusunda da yeni standartları tamamlıyor.Kokpit tarafında ST versiyonlarında alıştığımız sürüş modu ve koltuk gibi destekleyici parçaları olan yeni Puma için satışlar kısa süre içerisinde başlayacak.

İlginizi çekebilir

Yeni Hyundai Kona