reklamı kapat

POPÜLER

Yeni otomobilinizle yapmamanız gereken 5 şey

 - Güncelleme: 07 Kasım 2016 09:26

Amerikalı mühendis Jaos Fenske YouTube kanalı üzerinden, 0 km otomobil alan otomobil sahipleri için oldukça faydalı bilgiler paylaştı.

Hepimiz istediğimiz otomobili alma hayali kurarız. Birçok kişi hayallerindeki otomobile kavuşurken kimileri erişebildiği ve severek kullanabileceği diğer modellere yönelir. Şimdi, 0 kilometre bir otomobil aldığınızı hayal edin. Üzerindeki yeni kokusu, kontağı çevirdiğinizde sizi karşılayan ekranda yazan “Sen benim ilk sahibimsin” sözünü simgeleyen kilometre değeriyle yola koyuldunuz. Otomobilinizi alıp yola ilk çıktığınızda hemen bir performans testi yapmak isteyebilirsiniz. İşte tam orada durun. Beğenerek aldığınız yeni otomobilinize belkide hiç bilmeden çok zarar veriyor olabilirsiniz. Amerikalı mühendis Jaos Fenske YouTube kanalı üzerinden, 0 km otomobil alan otomobil sahipleri için oldukça faydalı bilgiler paylaştı. İşte Fenske’nin yeni araba alanların yapmamasını önerdiği 5 kural.

Gaza basarken bir kez daha düşününün

Yeni aldığınız otomobil, çok hızlı bir model olabilir ve haliyle sizde otomobilinize bindiğiniz gibi gazlamak isteyebilirsiniz. Yeni aldığınız arabanız ister sport ister standart bir model olsun en az 1600 km’ye kadar ibrenin sonunu görmek için aracı zorlamamanızda fayda var.

Bak yeni arabam nasıl “bağırıyor”

Diğer değerlerde de olduğu gibi vites geçişleri aralıkları da yeni model otomobilinde hayati önem arz ediyor. Aracınızı belirli bir km’ye kadar aşırı yüksek devirlerde kullanmak pistonlarda ve piston çeperinde erken aşınmaya neden olabiliyor. Dünyanın en hızlı otomobillerin birisi olan Nissan GT-R’da bile ilk 500 km’ye kadar aracın vites geçişlerinde yüzde 50’nin üzerinde bir zorlama yapılmaması ve Honda NSX’in ilk 240 km’ye kadar 4,000 devirin üzerinde kullanılmaması önerilirken alacağınız standart bir binek modelin ne kadar zarar görebileceğini hayal edebiliyor musunuz?

Cruise Control’e dikkat!

Günümüzde çoğu modelde orta seviye donanım seçeneklerinden itibaren standartlaşan hız sabitleyici aracınız için ilk zamanlar zarar verici bir eleman olabilir. Yolda giderken belirlediğiniz hız değerinde Cruise Control’ü devreye soktuğunuzda sistem otomatik olarak tek devir aralığında çalışacaktır. Yol koşullarının değişmesiyle devi değişimi isteyen motora bu cevabı vermeyecek olan hız sabitleyici ilk zamanlarda motor için zarar verici bir donanım olabilir. İleride sıkıntı yaşamamanız için biraz sabretmeniz faydalı olabilir.

Hava da soğukmuş, bakkala arabayla mı gitsem?

Motorun ihtiyaç duyduğu sıcaklığın sağlanmasına en gel olan kısa mesafe seyahatlerden ilk 1.600 km’lik dilimde kaçınmanızda fayda var. Otomobiliniz için hayati değerde olan yağ ve motor sıcaklığının sağlandığından emin olmanız oldukça önemli.

Bu kadar “Çekici” olmayın

İlk dört kuralla direk bağlantılı olan bu öneride yeni arabanızla herhangi bir çekme işlemi yapmamanız öneriliyor. Aracın gerektiğinde fazla güç uygulaması gerektirdiği, motoru fazlasıyla zorlayan durumlardan yine ilk 1500-1600 km’de kaçınmanızda fayda var. Fenske’nin YouTube kanalı üzerinden yayınladığı videoya buradan ulaşabilirsiniz.