reklamı kapat

POPÜLER

YouTube LOG Tasarım

YouTube, özelleştirilebilir giriş ekranını test etmeye başladı

 - Güncelleme: 27 Kasım 2025 15:09

Dünyanın en büyük video platformlarından biri olmayı sürdüren Google servisi YouTube, özelleştirilebilir giriş ekranını test etmeye başladı.

Henüz herkese açık olmayan test hakkında YouTube’dan yapılan resmi açıklama şöyle oldu: “Your Custom Feed” adında yeni bir özellik deniyoruz. Bu özellik, Ana Sayfa akışındaki önerileri kendine göre şekillendirmene izin veriyor. Eğer bu deneme grubundaysan, Ana Sayfa’nda “Home”un yanında bir de “Your Custom Feed” diye bir seçenek göreceksin. Bu sekmeye tıkladığında, basit bir komut/prompt yazarak mevcut “Home” akışındaki önerilerini güncelleyebilirsin. Bu özellik, sana gösterilen içerikler üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanı ve bunu da oldukça kolay bir şekilde yapabilmeni amaçlıyor.” Özelliğin, testler tamamlandıktan sonra herkese açılması bekleniyor. Eğer geri dönüşler olumsuz olursa, yeni altyapı kullanıma sunulmadan önce rafa kaldırılabilir. Platform bundan önce test etmeye başladığı direkt mesaj altyapısıyla gündeme gelmişti. YouTube, kullanıcıların platform içerisinde mesajlaşabilmesi ve beğendikleri videoları birbirleriyle paylaşabilmesi için yeni direkt mesaj altyapısını test ediyor. İlk olarak İrlanda ve Polonya’da başlayan testler, doğrudan mobil uygulamalara odaklanıyor ve ilk aşamada 18 yaş ve üstü kullanıcılara açılıyor. YouTube, daha önce de bir mesajlaşma özelliğine sahipti ancak bu özelliği 2019 yılında kaldırmıştı. YouTube, yeni altyapı hakkında yaptığı paylaşımda şunlara yer verdi: “YouTube’da video paylaşma ve mesajlaşma özelliği İrlanda ve Polonya’da deneme aşamasındadır ve şu anda herkes tarafından kullanılamamaktadır. YouTube’da mesaj göndererek mesajların, Topluluk Kurallarımıza aykırı içerik (ör. gerçek hayatta zarara yol açabilecek içerikler) açısından taranabileceğini ve işaretlenen içerikleri inceleyebileceğimizi kabul etmiş olursunuz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

YouTube daha önce ise içerik üreticileri için geliştirilen “benzerlik algılama” sistemini devreye almasıyla dikkat çekmişti. Kullanıma sunulan benzerlik algılama sistemi, YouTube İş Ortağı Programı’ndaki içerik üreticilerinin yüzlerinin yer aldığı yapay zekâ üretimi YouTube videolarını tespit etmelerine ve kaldırmalarına imkân tanıyor. İlk aşamada herkese açılmayan sistem hakkında Google resmi olarak şu açıklamayı yapmıştı: “Benzerlik algılama, yüzünüzün yapay zeka ile değiştirilmiş veya üretilmiş versiyonlarına yer veren içerikleri bulmanıza yardımcı olur. Bu içerikleri inceleyerek uygun işlemi yapabilirsiniz. Aracın video bulması durumunda, gizlilik şikayeti sürecimiz aracılığıyla içeriğin kaldırılmasını kolayca talep edebilirsiniz. Benzerlik algılama özelliği, yüzünüzle benzerlik gösteren unsurların içeriklerde kullanımını kontrol etmenize, kimliğinizi ve izleyicilerinizin güvenliğini korumanıza yardımcı olur. Benzerlik algılama Content ID’ye benzer bir şekilde çalışır, ancak telif hakkıyla korunan ses veya video içeriği yerine kişinin yüzüne benzer unsurları arar. Kurulum sürecinde yüzünüzün referansını gönderdikten sonra sistemimiz, diğer kişilerin görüntülerini içerebilecek yeni videoları tarayarak, yüzünüzün yer alabileceği videoları tespit eder.”

YouTube gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri