reklamı kapat

POPÜLER

YouTube Shorts LOG Tasarım

YouTube, Shorts üzerinden gelir elde etme kapısını aralıyor

Video alanının lideri olmayı sürdüren YouTube, platformdaki TikTok rakibi Shorts özelinde beklenen adımı sonunda atıyor.

Çok yakında TikTok etkisiyle doğan YouTube Shorts daha fazla kullanılmaya başlanacak. Çünkü Shorts altyapısı 1 Şubat itibarıyla YouTube İş Ortağı Programı’nın bir parçası olacak. Bu konuda bir açıklama yapan şirket, şunu aktardı: “YouTube’dan para kazanmaya devam etmek için yeni YouTube İş Ortağı Programı şartlarının 10 Temmuz 2023‘e kadar kabul edilmesi gerekiyor. İş ortakları 1 Şubat 2023’te (veya yeni şartları kabul ettikleri tarihte) Shorts reklam geliri kazanmaya başlayabilmek için yeni şartları kabul etmelidir.” Google’ın açıklamasında da belirtildiği üzere Shorts’lar üzerinden gelir elde etmek isteyenlerin yeni YouTube İş Ortağı Programı şartlarını kabul etmesi gerekiyor. Süreç hakkında firma esktra olarak şunları da açıklıyor:

Shorts reklam geliri paylaşımı 1 Şubat 2023’te başlayacaktır. Para kazanan iş ortakları, Shorts görüntülemelerinden reklam geliri kazanmaya başlamak için Temel Şartlar ile Shorts Para Kazanma Modülü’nü kabul etmelidir. Aksi takdirde Shorts Akışı reklamlarından para kazanamazlar. Shorts Para Kazanma Modülü kabul edilmeden önce tahakkuk eden Shorts görüntülemeleri, Shorts reklam geliri paylaşımı için uygun değildir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Shorts Para Kazanma Modülü sayesinde kanalınız, Shorts Akışı’ndaki videolar arasında görüntülenen reklamlardan elde edilen geliri paylaşabilir. Bu modülü kabul ettiğinizde, 1 Şubat 2023’ten itibaren, uygun Shorts görüntülemelerinizdeki Shorts Akışı reklamlarından ve YouTube Premium gelirinden kazanç elde edersiniz. Modülü 1 Şubat 2023’ten sonra kabul ederseniz Shorts reklam geliri paylaşımı kabul ettiğiniz tarihte tahakkuk etmeye başlar. Reklam geliri paylaşımının Shorts’ta nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi için YouTube Shorts para kazanma politikalarımızı inceleyin.”

Yeni gelir imkânları ile içerik üreticileri TikTok’tan çekmeye çalışan YouTube, Shorts’u çok uzun süre önce hayatımızın bir parçası yaptı ve sürekli olarak geliştirdi. Hali hazırda çok sayıda içerik üreticinin aktif olarak kullandığı bu kısa videolar, verilen son bilgilere göre günlük tam 30 milyar izlenmeye ulaşıyor. Shorts’ların aylık ulaştığı kullanıcı sayısı ise 1,5 milyara kadar ulaşmış durumda.

YouTube Short üzerinden para kazanma durumu yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın