Hazırlanan bir rapor, 2019-2022 arası Türkiye’de en çok satan otomobil modelleri için verileri gözler önüne seriyor.
Otomobil gazetecisi Emre Özpeyirci tarafından paylaşılan aşağıdaki Tweet içerisinde görebileceğiniz EBS Danışmanlık imzalı tablo, “Türkiye’de en çok satan otomobil modelleri hangisi?” sorunun cevabını net olarak veriyor. Direkt olarak 2019-2022 yılları ve Ocak-Ekim ayları arasını kapsayan tabloya göre Türkiye’de dört yıldır en çok Fiat Egea satılıyor. Egea, vatandaşlar yanında kuramsal sektöre kiralama özelinde de en çok tercih edilen otomobil modelleri arasında başı çekiyor. Direkt olarak Türkiye’de üretilen şık tasarımlı araç, sürekli yeni versiyonlar ile güncelleniyor. 2019 ve 2022 arası için yayınlanan listeye baktığımız zaman ilk 10’da yer alan araçlar şöyle sıralanıyor:
2022 özelinde listede sırasıyla Fiat Egea, Renault Clio HB, Toyota Corolla, Dacia Duster, bir başka Egea modeli Egea Cross, Renault Megane, Hyundai i20, Renault Taliant, Hyundai Bayon ve Volkswagen T-ROC karşımıza çıkıyor.
2021 özelinde en çok satan 10 otomobil listesinde sırasıyla Fiat Egea, Toyota Corolla, Renault Clio HB, Renault Megane, Honda Civic, Volkswagen Passat, Daica Duster, Egea Cross, Hyundai i20 ve Volkswagen Polo karşımıza çıkıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2020 özelinde en çok satan 10 otomobil listesinde sırasıyla Fiat Egea, Renault Clio HB, Renault Megane, Toyota Corolla, Volkswagen Passat, Honda Civic, Dacia Duster, Hyundai Tuscon, Peugeot 3008 ve Ford Focus bizleri karşılıyor.
2019 özelinde en çok satan 10 otomobil listesinde sırasıyla Fiat Egea, Renault Clio HB, Renault Megane, Toyota Corolla, Honda Civic, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf, Nissan Qashqai, Peugeot 3008 ve Skoda Octavia modelleri karşımıza çıkıyor.
Hazırlanan tabloda satış rakamları da yer alıyor. Hesaplanan dönemlere göre Egea’dan 2019 yılında 33 bin, 2020 yılında 60 bin, 2021 yılında 44 bin, 2022 yılında ise şimdiye kadar 51 binden fazla satış yapılmış durumda.
Yıl | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 |
Model: | Fiat Egea | Fiat Egea | Fiat Egea | Fiat Egea |
Model: | Renault Clio HB | Toyota Corolla | Renault Clio HB | Renault Clio HB |
Model: | Toyota Corolla | Renault Clio HB | Renault Megane | Renault Megane |
Model: | Dacia Duster | Renault Megane | Toyota Corolla | Toyota Corolla |
Model: | Fiat Egea Cross | Honda Civic | Volkswagen Passat | Honda Civic |
Model: | Renault Megane | Volkswagen Passat | Honda Civic | Volkswagen Passat |
Model: | Hyundai i20 | Dacia Duster | Dacia Duster | Volkswagen Golf |
Model: | Renault Taliant | Fiat Egea Cross | Hyundai Tuscon | Nissan Qashqai |
Model: | Hyundai Bayon | Hyundai i20 | Peugeot 3008 | Peugeot 3008 |
Model: | Volkswagen T-Roc | Volkswagen Polo | Ford Focus | Skoda Octavia |
⚠️ Türkiye'de 10 ayda her 1000 kişiden sadece 5 tanesi sıfır otomobil alabildi.
⚠️ Alabilenlerin yarıdan fazlasının gücü de 500 bin TL bandındaki otomobillere yetti.
⚠️ 278 farklı modelin satıldığı ülkemizde 10 ayda en çok satan ilk 10 model satışların %46,29'unu oluşturdu. pic.twitter.com/s3jgxJCTZN
— Emre Özpeynirci (@eozpeynirci) November 5, 2022
Emre Özpeyirci, paylaştığı görsel üzerinden başka bilgiler de veriyor. Özpeyirci’nin aktardığı satır başları şöyle:
-Türkiye’de 10 ayda her 1.000 kişiden sadece 5 tanesi sıfır otomobil alabildi.
-Alabilenlerin yarıdan fazlasının gücü de 500 bin TL bandındaki otomobillere yetti.
-278 farklı modelin satıldığı ülkemizde 10 ayda en çok satan ilk 10 model satışların yüzde 46,29’unu oluşturdu.
–2.el otomobil satışlarına baktığımızda ise satışların %60’ının 10 yaş ve üzeri otomobillerden oluştuğunu görüyoruz.
-Bu da ikinci elde gücümüzün ortalama 250-300 bin TL’lik otomobillere yettiğini gösteriyor.
–Sıfır otomobilde 500 bin, ikinci elde 250 bin TL’nin üzerindeki otomobiller halkın alım gücünün çok çok üstünde.