reklamı kapat

POPÜLER

2021 Jeep Compass

2021 Jeep Compass tanıtıldı; işte “nihayet” dedirten yenilikler ve daha fazlası

Makyajın ötesinde geçen yenilikleri beraberinde getiren 2021 Jeep Compass, Stellantis bünyesinde pazara sürülen ilk modellerden birisi.

FCA’nın özellikle Amerika merkezli olarak yüzünü güldüren markalarından birisi olan Jeep, PSA grubu birleşmesiyle ortaya çıkan Stellantis ortaklığıyla birlikte atak yapmasını beklediklerimiz arasında. Bir süredir kamuflajlı olarak kameralara yakalanan yeni Compass, ortaklık sonrası piyasaya sunulacak ilk modellerden birisi olması sebebiyle gözlerizin üzerinde olduğu geliştirme sürecini geride bıraktı. Bugün ise çalışmaların somut sonuçlara dönüştüğü tanıtımla birlikte yenilenen Compass karşımızda duruyor. Gerek teknoloji gerekse tasarım konusunda kapsamlı bir makyaj operasyonunu beraberinde getiren 2021 Jeep Compass, çokça eleştirilen iç yaşam alanıyla da artık hak ettiği kaliteyi yakalamış görünüyor. Aracın dış bölümüdeki revizyonlarla birlikte Grand Cherokee’yi andıran çok daha güçlü bir görünüme kavuştuğu da ayırt edilebiliyor.

2021 Jeep Compass ile gelen önemli yenilikler

2021 model yılı Compass için tasarımdan ziyade güvenlik teknolojilerinin ön planda olduğu yeniliklerin ön plana çıktığı bir şemayı oluşturuyor. Öyle ki Compass, Jeep’in ikici seviye otonom sürüş donanımlarını barındıran ilk model olacak. Aktif ve pasif olarak pek çok ileri seviye sürüş destek istemini barındıran yeni modelde; sürücü yorgunluk uyarısı, trafik işareti algılama, akıllı hız asistanı, otonom acil frenleme, yaya ve bisiklet algılama, adaptif hız sabitleyici ve direksiyona aktif müdehale eden şeritte tutma asistanı gibi bu seviyenin gerekliliği olan parçalar bizleri bekliyor olacak.


Compass’ın uzun süredir en çok eleştirilen noktalarından birisi olan kokpit elemanları da bu makyajla birlikte yerini premium sınıfın gereklilik seviyesine getiriliyor. Beşinci nesil Uconnect multimedya sisteminin merkezinde olduğu 8,4 inçlik multimedya ekran buradaki en belirgin yenilikler arasında. Üst paketlerde 10,1 inçe kadar yükseltilebilen multimedya ekranı, yine 10,25 inç olarak gelen dijital sürücü ekranıyla kombin ediliyor. Bu ekranlarda yepyeni arayüzle birlikte çok daha kaliteli grafiklerin kullanıldığını görüyoruz. Döşemeler ve malzeme kalitesi de bu kapsamda yukarı çekilen bölümler arasında. Yeni Compass’ın donanım seviyeleriyse; Sport, Longitude, Limited, S ve Trailhawk’tan oluşacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Motorlarda durum ne?

Compass’ın motor seçenekleri de güncel trendlere uygun parçalardan oluşuyor. İlk kez makyaj öncesindeki versiyonda aileye dahil edilen 4xe versiyonunun da ürün gamında kendine yer bulmaya devam ettiği listenin giriş seviyesinde 1,3 litrelik benzinli motor konumlanacak. 130 ve 150 PS’lik güç kombinasyonuyla gelen bu motorlar manuel ve çift kavrama şanzımanla bir araya getiriliyor. Dizel tercih etmek isteyenler için de yeni Compass ailesinde bir seçenek düşünülmüş. 1,6 litre hacimli bu motor 6 kademeli manuel şanzımanla geliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu paketlerin tamamında önden çekişli altyapı standart olarak gelirken, kablo ile şarj edilebilir hibrit seçenek olan 4xe ile birlikte 4×4 sürüşün kapıları açılıyor. İtalya’da sınıfında en çok satan isim olan 4xe versiyonu da kendi içerisinde 190 PS ve 240 PS olarak iki farklı seçeneğe ayrılıyor. 320 Nm torkla gelen her iki versiyonda da 6 kademeli otomatik şanzıman standart. 49 kilometre menzilli saf elektrikli sürüş deneyimi sayesinde emisyonsuz seyahat ayrıcalığını da mümkün kılan hibrit versiyon, bu modda 130 km/s hıza kadar çıkabiliyor. Fiyat detayları henüz paylaşılmayan Avrupa Compass, önümüzdeki günlerde daha detaylı bilgileriyle tekrar karşımızda olacak.

İlgili video

Jeep Gladiator