reklamı kapat

POPÜLER

2022 BMW 2 Serisi Active Tourer

2022 BMW 2 Serisi Active Tourer; “böbrek nakli” yeni segmentle harmanlandı

2022 BMW 2 Serisi Active Tourer, markasının son nesil tasarım dilini dış ve iç yaşam alanında taşırken hibrit motor kombinasyonuyla yeni bir moda da geçiş yapıyor.

Premium kompakt segmentinin kendi sınırları içerisinde artık çok fazla temsilci yer almamasına karşın BMW’nin geride bırakmayarak yoluna devam ettirme kararı aldığı 2 Serisi Active Tourer, 2022 model yılıyla birlikte ikinci jenerasyonuna taşınıyor. Markanın amiral gemilerinden kademeli olarak altlara indirgediği devasa böbrek ızgaralı yeni tasarım dinamiklerinden fazlasıyla nasibini alarak bizleri selamlayan 2022 BMW 2 Serisi Active Tourer, zengin donanımlarıyla da zirvedeki modellerden geri kalmayacak silahları da beraberinde getiriyor. Yeni jenerasyonla birlikte altyapı elemanlarının da radikal oranda revize edildiği açıklanan otomobil, kokpitinde kullanılan yapay zeka destekli elektronik sistemiyle, elektrikli amiral gemisi iX’ten izler taşıyor.

2022 BMW 2 Serisi Active Tourer için öne çıkan yenilikler

BMW’nin ikinci jenerasyona geçişle birlikte araca getirdiği değişimlere ilk olarak ebatlardan bakalım. Hemen her modelde olduğu gibi yeni nesliyle birlikte daha büyüyen bir 2 Serisi Active Tourer bizi bekliyor. Bu bölümün teknik şemasına baktığımızda aracın uzunlukta 32 milimetre, genişlikte 24 milimetre ve yükseklikte 21 milimetre ileriye taşındığını görüyoruz. Aks mesafesi tarafında karşımıza çıkan 2.670 milimetrelik değer ise bu noktada çok fazla bir değişimin olmadığı anlamına geliyor. Aracın ebatlarla birlikte altyapısında da önemli geliştirmeler söz konusu. Şasi ve ön takımda yapılan revizyonlarla birlikte daha iyi viraj alabilen bir araç haline geldiğinin altı çizilen 2 Serisi Active Tourer’in arka tarafında da yepyeni bir süspansiyon geometrisinden faydalanılacak. Üç noktalı yapıda olan bağımsız süspansiyon sistemi, önceki nesildeki sisteme göre içeride daha fazla alan yakalanabilmesine olanak tanımasıyla fark yaratıyor. İkinci neslin beraberinde getirdiği 90 litrelik ek kazanımla birlikte sunabildiği 470 litre bagaj alanı da kullanıcı deneyiminde bariz hissedilecekler arasında.


Kokpit tarafına geçtiğimizde ise BMW’nin amiral gemilerinde kullandığı son nesil tasarım ögelerini hiç esirgemeden aktardığı bir kokpit bizi karşılıyor. 10,25 inçlik dijital sürücü ekranı ve 10,7 inçlik multimedya ekranın domine ettiği konsol, sekizinci nesil iDrive şemasının geldiği noktanın da kanıtı niteliğinde. Bu yeni yapıyla birlikte fiziksel tuşlardan neredeyse tamamen arınan konsolda sadelik ve minimallik havası hakim olacak.


Motor tarafına geçtiğimizde ise versiyonlara göre değişen seçenekler karşımıza çıkıyor. Ailenin giriş seviyesinde yer alacak 218i’de 1,5 litrelik üç silindirli motor 136 PS güç ve 230 Nm tork değerleriyle konumlanacak. Bu versiyon 0’dan 100’e hızlanmasını 9 saniyede tamamlarken, maksimumda 214 km/s hıza erişebilecek. Ailenin ikinci basamağında konumlanan 220i’de ise aynı motorun daha yüksek veriler sunabilen kombinasyonu karşımıza çıkıyor. 1,5 litrelik ünite burada 156 PS güç ve 240 Nm torkla aracı 8,1 saniyede 0’dan 100’e taşıyabilecek.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

223i ile birlikte kaputun altındaki seçenek 2.0 litrelik dört silindirliye terfi ediyor. 204 PS güç ve 320 Nm tork üreten benzinli motorla birlikte modelin 7 saniyelik 0-100 ve 241 km/s’lik maksimum sürat limitleri ön plana çıkıyor. Dizel motor tercih etmek isteyenlere ise 2.0 litrelik turbo makine 150 PS güç ve 360 Nm torkla hizmet etmeyi bekliyor. Önümüzdeki yıl içerisinde 80 kilometrelik elektrik sürüş menzili sunabilen şarj edilebilir hibrit motor seçeneğinin de ürün gamına eklenmesi bekleniyor. 1,5 litrelik benzinli motorun bir adet elektrik motoruyla kombin edileceği bu seçenekte 245 PS ve 326 PS’lik iki farklı güç seçeneği tercih edilebilecek.