reklamı kapat

POPÜLER

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS; ailenin en güçlüsü performans rüzgarıyla geldi

Los Angeles Otomobil Fuarı kapsamında gösterimi yapılan 2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS, pistten gelen eşsiz parçalarla çıtayı bir adım yukarı çıkartıyor.

Hareketli bir kasım ayı geçiren Porsche, Amerika’da kapılarını açacak olan Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaki silahlarını bir bir duyurmaya devam ediyor. Taycan ürün gamına eklenen yeni seçenekler sonrasında, ailenin giriş seviyesinde konumlanan 718 de 2022 model yılıyla birlikte menüsünde daha önce sunmadığı bir lezzeti sunabilecek seviyeye bürünmüş şekilde karşımıza çıkarılıyor. Bugün duyurusu gerçekleştirilen 2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS, vadettiği teknik niteliklerle birlikte ailenin en ekstrem otomobili olarak kullanıcıların beğenisine sunulacak.

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS için resmileşen teknik özellikler

Yeni GT4 RS ile birlikte bizleri atmosferik motor geleneğinin en güncel makinesi karşılıyor. 4.0 litrelik sıralı altı silindirli bu motor son kullanıcıya 500 PS’lik güç değerleriyle teslim edilecek. 911 GT3 Cup yarış otomobilinden de tanıdığımız bu makine maksimum sürüş keyfi için tasarlanan spor otomobilin en önemli parçasını oluşturuyor. 9.000 devire kadar çıkabilen motorun 6.000 devirde 465 Nm tork üretebiliyor olması da öne çıkanlar arasında. 718 Cayman GT4 ile karşılaştırıldığında, ekstra 80 PS güçle gelen yeni versiyonda 2,83 kg/PS seviyesinde bir ağırlık-güç oranı yakalanmış durumda.

Porsche’nin PDK şanzımanıyla kombin edilen motorla birlikte 718 Cayman GT4 RS 0’dan 100 km/sa hıza yalnızca 3,4 saniyede çıkıyor ve yedinci viteste 315 km/sa azami hıza çıkabiliyor. RS modelinde alışılageldik hafif yapı yeni 718 Cayman GT4 RS tasarımının belirleyici unsurlarından biri olarak ön planda olacak. Sürücüsüz olarak 1.415 kilogramlık ıslak ağırlığa sahip olan otomobil, PDK donanımlı 718 GT4’e göre 35 kg daha hafif. Bu hafiflikte kaput ve ön kanatlar gibi bileşenlerde karbon fiber takviyeli plastik kullanımı büyük rol oynuyor. Hafif halıların yanı sıra yalıtım malzemesinin azaltılması da ağırlığın azaltılmasına katkı sağlıyor. 911 GT3’den gelen be bu versiyonu benzersiz kılan arka kanat ve gövdedeki modifikasyonlarla birlikte yere basma kuvvetinde de iyileşmiş bir otomobil asfalta iniyor. Porsche’nin verilerine göre GT4 RS, GT4’e göre yüzde 25’e kadar daha fazla yere basma kuvveti üretiyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Porsche’nin kağıt üzerindeki bu verileri kanıtlama konusunda çok fazla beklememiş olması da işin keyfini artırıyor. Aracı tanıtım öncesinde Nürburgring’de sınırları zorlanan otomobil, kurulum ayarlarının son aşamasında 7:09,300 dakikadalık derece elde etmeyi başarmış durumda. GT4 RS daha önce standart olarak kullanılan 20,6 km uzunluğundaki daha kısa pisti 7:04,511 dakikada turlarken, 718 Cayman GT4’ten 23,6 saniye daha hızlı bir derece elde ediyor. Aralık ayında tüm dünyada satışa sunulması planlanlanan modelin yurt dışı başlangıç fiyatı ise 141.700 dolar.