reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes GLA 2023

2023 Mercedes GLA; makyaj operasyonu yerinde geliştirmelerle geldi

2023 model yılıyla birlikte kaputun altında hafif hibrit destekler alan Mercedes GLA, tasarım ve kalite tarafında da geliştirmeler getiriyor.

Mercedes’in 2014 yılından beridir ürün gamında yer alan ve 2020 içerisinde ikinci jenerasyonuna geçen GLA, elektrikli versiyonu olan EQA ile birlikte Türkiye’nin de yakından tanıdığı bir isim. EQB ile birlikte kompakt segmentte önemli bir rol üstlenen aile için 2023 yılına geçişle ufak çaplı bir makyaj operasyonu duyuran Mercedes, süreci özellikle kaputun altındaki dokunuşlar üzerinde yoğunlaştırıyor. Motor ünitelerinin 48V mild-hybrid dokunuşla zenginleştirildiği 2023 Mercedes GLA cephesinde tasarım olarak da ufak değişimler bizi bekliyor.

Mercedes GLA için öne çıkan yenilikler

Yenilenen GLA ürün gamının beraberinde getireceği değişime ilk olarak tasarımdan bakmakta fayda var. Ön bölümde ızgaradan başlayan tasarımsal değişimlerin tampondaki revizyonlarla tamamlandığını görüyoruz. Burada aracın karakterini daha güçlü yapmak isteyen Mercedes, arazi vurgularına da işaret ediyor. Otomobilin arka tarafında da ışıklandırma grubunda animasyonlarla birlikte yenilik kolaylıkla ayırt edilebiliyor. Yeni renk seçeneklerinin yanında ebatları 17 ile 20 inç aralığında değişen jantlar da tasarım dinamiklerinde temeli oluşturacak.


Kokpite geçtiğimizde ise baz versiyonlarda 7 inçlik sürücü ve 10,25 inçlik multimedya ekran kombinasyonunu standart olarak geldiğini görüyoruz. Üst versiyonlarda ise bu tabloda her iki tarafta da 10,25 inçlik olduğu bir çerçeveyi getiriyor. Artırılan malzeme kalitesi, en baz versiyondan itibaren standart gelen deri Artico direksiyon, Comfort koltuklar ve LED ana ışıklandırmalar da tüm bu yenilikler arasında deneyime doğrudan etki ediyor. Apple CarPlay ve Android Auto’nun artık kablosuz olarak sunulması ve USB çıkışlarının çerçevelerle aydınlatılması da bizce çok yerinde hamleler arasında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Makyajlı GLA ailesinin önemli geliştirmeleri kaputun altında yatıyor. Tüketimin yanında emisyon değerlerinin aşağı çekilmesinde rol oynayan hafif hibrit destekler karşımızda. Ailenin giriş seviyesinde 1,3 litrelik benzinli motorlu GLA 180’de de 48V’luk sistemi standart olarak görüyoruz. Elektrik sistemi aracın yakıt eğilimini artırdığı kalkışlarda ekstra 13 beygirlik destekle karşımıza çıkacak. GLA 180 134 beygir, GLA 200 ise 161 beygirlik güç değerleriyle yola devam edecek. GLA 220 ve GLA 250 sie 2.0 litrelik benzinli motorun benzer destekleri ve 4MATIC çekiş sistemiyle yola devam ediyor. Tabi ki bu senaryo dizel motorlu versiyonlar için de geçerli. Son olarak şarj edilebilir hibrit seçenek olan 250 e için de değişimler var. 1,3 litrelik benzinli motorun temel olduğu modelde artık 11,5 kWh’lık kapasitesi artırılmış bir batarya var. Bu sayede elektrikli sürüş menzilinin 10 kilometre iyileştirilerek 70 kilometreye uzadığını görüyoruz. Versiyonun 215 beygirlik güç ve 450 Nm torkluk verilerinde ise değişim söz konusu olmayacak.