reklamı kapat Advertisement

POPÜLER

2023 Toyota GR Supra

2023 Toyota GR Supra manuel şanzımanıyla “gerçek sürücülere” selam gönderiyor

Manuel seçenekle birlikte ağırlık kazanımını da getiren 2023 Toyota GR Supra, sürüş deneyiminde bir seviye yukarıyı vadediyor.

Advertisement

Geri dönüş macerasında artık hatırı sayılır bir süreyi geride bırakan Supra için yeni model yıllarıyla birlikte versiyon çeşitliliği ve donanım tarafında gelişmeler görmeye devam ediyor. Son olarak 2021’de bu çerçevenin merkezinde gördüğümüz GR versiyonu, 2023 model yılıyla birlikte meraklılarının dikkatini çekecek parçalarla asfalta çıkıyor. Otomatik şanzıman sonrasında beklenen manuel şanzımanın da listelerde olduğu 2023 Toyota GR Supra, bu sayede “gerçek sürücüleri” kendisine çekmek istiyor. 6 kademeli olarak sunulan manuel şanzımanla birlikte araçtaki ağırlık kazanımının da bu noktada dikkat çekici olacağına hiç şüphe yok.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2023 Toyota GR Supra, “manuel” ile hafifliyor

Avrupa pazarına da sunulacak olan hafif versiyon yeni GR Supra’nın teknik taraftaki en dikkat çekici gelişmelerinden birisi olacak. Otomatik şanzıman yerine gelen manuel ille birlikte araçta 22 kilograma yaklaşan bir hafifleme dikkat çekici. Altyapı elemanlarını da olumlu etkileyen bu geliştirmelerle birlikte Supra’nın direksiyon geri dönüşü ve sürüş performansı gibi tarafta iyileşme gözlemleneceğine dair vurgu söz konusu. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte aynı altyapıyı paylaştığı BMW Z4’e göre yaklaşık 38 kilogramlık hafiflik avantajı taşıyan GR Supra, 50:50 dağılımın da etkisiyle daha heyecan verici bir otomobil olmayı vadediyor. 2.0 litrelik motorun sadece otomatik şanzımanla tercih edilebildiği Supra ürün gamında, manuele yönelmek isteyenleri 3.0 litrelik makine karşılayacak. 3.0 litrelik altı silindirli makinede toplamda 382 beygir güç ve 500 Nm torkla yola devam ediyor. 2.0 litrelik daha erişilebilir motor ise 255 beygir güç ve 400 Nm tork üretiyor.