reklamı kapat

POPÜLER

KIA Stinger GT450

422 beygir güç, 560 Nm tork; KIA Stinger pist canavarına dönüştü

Markanın İngiltere departmanı tarafından hayata geçirilen KIA Stinger projesi, bir test aracının pist canavarına dönüşmesiyle sonlanıyor.

KIA’nın son yıllarda asfalta indirdiği en farklı proje olan Stinger, performans dinamiklerinde “biz de varız” demenin ilk yolu oldu. Önümüzdeki süreçte bu alanda yeni girişimler yapıp yapmayacağı konusunda henüz bir plan paylaşmayan markada bir süre suların durulması da çok şaşırtıcı olmayacak. İngiltere departmanı ise dinamikleri bir üst noktaya çıkartmak adına en az orijinal versiyon kadar heyecan yaratacak bir işe imza atmış şekilde karşımıza çıktı. KIA Stinger GT420, tamamı pist odaklı yapılan geliştirmeleriyle ciddi oranda ileriye taşınmış sınırları temsil ediyor. Özellikle motordaki güç ve torkun birim bazlı artışları gözden kaçmayacak niteliklerde.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

KIA Stinger GT420 projesinin beraberinde getirdiği değişimler

Bu dönüşüm projesini doğrudan motor sporları homolagasyonu olarak nitelendirmek çok da yanlış olmaz. 3,3 litrelik twin-turbo V6 makinenin fabrika çıkış değerlerine baktığımızda 365 beygir güç ve 510 Nm tork değerlerini anımsayabiliriz. Son değişimler ise seviyeyi 422 beygir güç ve 560 Nm tork standartlarına yükseltmiş durumda. Projede kullanılan versiyonun kilometre değeri 16.000 dolaylarında gezinen bir test aracı olması da ilgi çekici detaylar arasında. Hyundai mühendislerinin de geliştirme sürecinde etkin rol aldığı GT420’nin listesinde; yeni bujiler, performans odaklı hava filtresi, yeni bir egzoz sistemi, yazılımsal olarak optimize edilmiş şanzıman, hafif alaşım yeni gövde panelleri, roll cage ve Sparco yarış koltuklarını ön plana çıkartabilir. Tüm bunların ardından 150 kilogramlık ağırlık kazanımının yakalanmış olması da kayda değer nitelikler arasında.