986 beygirlik Brabus Rocket GTC görücüye çıkarıldı
986 beygirlik Brabus Rocket GTC görücüye çıkarıldı. Oldukça iddialı görünen aracın temelinde Mercedes-AMG SL 63 S E Performance yer alıyor.
Brabus, 2024 yılında karşımıza Mercedes-AMG SL 63 S E Performance üzerine kurulan Rocket GTS ile çıkmıştı. Bir “shooting brake” olarak hazırlanan ve gövdesi tamamen karbon fiberden üretilen Rocket GTS, tam 986 beygir güç ortaya koyuyordu. 0’dan 100 km/sa hıza sadece 2,7 saniyede çıkan ve dörtlü karbon fiber egzoz çıkışına sahip olan aracın ardından bu kez Brabus Rocket GTC görücüye çıkarıldı. Yine doğrudan Mercedes-AMG SL 63 S E Performance’ı temel alan araç, Rocket GTS’ten farklı olarak SL 63 S E Performance’ın “havadar” yapısını koruyor ve 4,5 litrelik çift turbo destekli V8 motoruyla 986 beygir güç sunuyor. Gücü dört tekere birden dokuz vitesli otomatik şanzıman sistemiyle aktaran Rocket GTC, 0’dan 100 km/sa hıza 2,6 saniyede ulaşabiliyor. Tasarımsal açısından oldukça etkileyici ve kışkırtıcı görünen araç, şirketin resmi verilerine göre tam 1.620 Nm tork üretiyor. İddialı model için henüz bir satış fiyatı paylaşılmış değil.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mercedes-AMG SL63 S E Performance, firmanın 2024’e girmeden önce otomobil dünyasına hediye ettiği en yeni modeli olmuştu. Mercedes’in gelmiş geçmiş en güçlü SL’i olarak öne çıkarılan araç, tasarımsal açıdan bizce çok iddialı görünüyor. Özellikle tam karşıdan bakıldığı zaman korkutucu bir bakışı bulunan model, üstü açılabildiği için havadar bir seçenek ve genelde aşırı sevilmeyen yeşil lansman rengiyle dahi öne çıkmayı biliyor. SL63 S E Performance’ın kalbinde 4.0 litrelik bir çift turbo destekli “plug-in hybrid” V8 motor yer alıyor. Bu motor sürücüye tam 805 beygir güç (Ana motor 604 beygir, arka aksa yerleştirilen elektrik motoru 201 beygir) ve tam 1.420 Nm tork veriyor, bu güçle araç 0’dan 100 km/s hıza 2,9 saniyede çıkabiliyor. Maksimum hızı limitli olarak 320 km/s olan yeni AMG, taşıdığı 400 volt’luk 6,1 kilowatt-saat pil paketi ile beraber tamamen elektrikli olarak 12 km yol yapabiliyor.
Rejeneratif fren sistemi bulunan SL63 S E Performance, büyük seramik kompozit frenler ile kontrol altında tutuluyor, arka aksını daha seri manevralar için hareket ettirebiliyor ve AMG Performance 4Matic+ dört çeker ile AMG Active Ride Control süspansiyon sistemleriyle üst seviye bir sürüş performansı ortaya koyuyor. Mercedes-AMG SL63 S E Performance, lüks yaşam alanında büyük bir sürpriz barındırmıyor. Firmanın güncel kokpit tasarımını karbon fiber detaylar ile taçlandıran araç, lansman versiyonunda kahverengi ile siyahı harmanlıyor ve sportif direksiyonu ile inanılmaz bir sürüş keyif yaşatacak gibi görünüyor.