TQ, sınıfının en hafif ve verimli elektrikli bisiklet motorunu tanıttı
Elektrikli bisiklet alanındaki inovasyonlar hız kesmeden devam ediyor. Bugün, sınıfının en hafif ve verimli elektrikli bisiklet motoru dikkat çekiyor.
Almanya merkezli TQ tarafından geliştirilen HPR40 isimli elektrikli bisiklet motoru, orta bölüme konumlandırılanlar arasında en hafif ve en verimli seçenek olarak öne çıkarılıyor. Spesifik olarak 1,17 kg ağırlığındaki motor, 40 Nm tork ve maksimum 200W güç sunuyor. Kompakt yapısı sayesinde gövdeye görünmeyecek şekilde entegre edilebilen motor, pazarın en güçlüsü değil; ancak çok ciddi seviyede pedal desteği sağlayabiliyor. Normalde 1,46 kg ağırlığındaki 290 Wh batarya ile kombinlenen ve istenirse su matarası boyutundaki ekstra 160 Wh batarya ile desteklenebilen sistem, ilk olarak yeni Canyon Endurace:ONFly bisiklet modelinde kullanılıyor. 10 bin avro satış fiyatı açıklanan 9,9 kg ağırlığındaki yarış bisikleti, sessiz ve pürüzsüz çalıştığı belirtilen HPR40’tan aldığı güçle sürücülere 100 km’ye kadar destek sunabiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce Eurobike 2025 kapsamında tanıtılan bir motor dikkat çekmişti. Bu motorun arkasında Moving Magnet Technologies (MMT), İsviçreli mekatronik firması Sonceboz ve Fransız e-bisiklet yazılım şirketi eBikeLabs yer alıyor. Ortak çalışmalar sonucunda geliştirilen ürün, yaklaşık 2,5 kg ağırlığa sahip ve 70 Nm seviyesine kadar tork üretiyor. Rejeneratif frenleme desteğiyle gelen ve 22:1 dişli oranına sahip olduğu açıklanan motor, entegre tork sensörü sayesinde doğal bir sürüş deneyimi vadediyor. Sunduğu tork ve özelliklerine kıyasla oldukça hafif bulunan model, kâğıt üzerinde oldukça iyi görünse de hemen piyasaya sunulmayacak. Ancak 2027’nin başında pazara sunulacağı aktarılan motor, seri üretime kadar daha da geliştirilebilir.