Dünyanın en değerli teknoloji firmalarından olan Apple, bugün sürpriz bir gelişme ile gündeme geldi. iPhone’ların kalbine Google Gemini koyulabilir.
Apple, WWDC24 kapsamında tanıtacağı iOS 18 işletim sisteminin merkezine üretken yapay zekayı koyacak ve Mark Gurman’a göre bu konuda şu an Google ile aktif olarak görüşmeler yapılıyor. Son iddiaya göre şirket, iPhone’ların üretken yapay zeka özelliklerine güç vermesi için Google’ın Gemini’ını da (Farklı versiyonları bulunan LLM ve sohbet botu altyapısı) kullanmak adına planlar yapıyor. Süreçte ChatGPT’yi geliştiren OpenAI tarafıyla da masaya oturduğu aktarılan şirket, alanda çok geç kalmamak adına yapay zeka tarafının iki büyüğünden birisiyle ya da ikisiyle de milyar dolarlık bir anlaşma imzalayacak gibi görünüyor. Kendi geliştirdiği sistemler yanında rakiplerin çözümlerinden yararlanmak istediği belirtilen Apple, geçtiğimiz aylarda direkt olarak iPhone’lar içerisinde LLM yani büyük dil modeli çalıştırmanın yolunu bulmuştu. Eğer tahminler doğru çıkarsa şirket Gemini Nano’yu (Telefonlarda yerleşik çalışacak bir model) direkt olarak iPhone’lar içerisinde çalıştırabilir ve bu sayede büyük bir sunucu yükünden kurtulabilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Dünyanın en değerli teknoloji firmalarından olan Apple, geçtiğimiz günlerde ortaya çıktığı kadarıyla DarwinAI isimli yapay zeka şirketini satın almış. Apple’ın yılın başında yaptığı bu satın alım için ne kadar ödediği halen bilinmiyor. Kanada merkezli olduğu aktarılan DarwinAI’dan Apple’a çok sayıda personelin geçtiği belirtilirken, şirketin yapay zeka tarafında birçok farklı alana odaklandığı söyleniyor. Apple biliyorsunuz bu aralar yapay zeka konusunda çok fazla bilgiyle gündeme geliyor.
Örneğin son gelen bilgilere göre şirket bir yapay zeka destekli reklam platformunu geliştiriyor ve onu iş ortaklarıyla beraber aktif olarak deniyor. Bu platformun şu aşamada spesifik olarak App Store’a odaklandığı gelen bilgiler arasında yer alıyor. Aktarıldığı kadarıyla geliştirilen bir yapay zeka aracı, reklamların App Store içerisinde nereye yerleştirileceğini seçiyor, burada yapay zekadan güç alınarak en uygun konum seçilerek reklam erişim performansının artırılması hedefleniyor gibi görünüyor.
Bu aracı daha sonra App Store dışında da kullanması beklenen Apple, uygulama marketi App Store içerisinde uzun zamandır reklamlara yer veriyor (Türkiye’ye gelmedi), firmanın reklamları diğer servislerine getirme konusunda da büyük çalışmalar yaptığı biliniyor. Apple CEO’su Tim Cook geçtiğimiz ay Apple’ın üretken yapay zeka alanında çığır açacağını söylemişti.