reklamı kapat

POPÜLER

Avea 7. yılında Türkiye’nin en çok konuşturan GSM operatörü oldu

 - Güncelleme: 26 Temmuz 2011 17:18

Türkiye’nin üç GSM operatöründen en genci olan Avea, 7. yaşını, Çeşme’de düzenlediği bir basın etkinliğiyle kutladı. Avea CEO’su Erkan Akdemir’in şirketin geride bıraktığı 7 yılı özetlediği etkinliğe 50′nin üzerinde basın mensubunun yanı sıra Avea’nın yeni reklam yüzü Ata Demirer de katıldı. Etkinlik kapsamında düzenlenen basın toplantısında konuşan Akdemir, Avea’nın 2011 yılına ilişkin rakamlarını ve son 7 yıldaki başarılarını basın mensuplarıyla paylaştı.

Akdemir’in açıklamalarına göre Avea, abone başına düşen 309 dakikalık kullanımla Türkiye’nin en çok konuşturan operatörü oldu. Abone başına düşen geliri ise 20,5 TL’ye yükseldi. Abone sayısı, yılın ilk çeyreğine oranla yüzde 7 artış göstererek 12,2 milyona ulaştı. Geçen yılın aynı dönemine göre de 756 bin kişilik bir artış söz konusu. Bu sayı içinde faturalı abonelerin sayısı ise 5,4 milyon. Faturalı abonelerdeki artış oranı ise yüzde 21. Şirketin mali durumuna ilişkin de açıklamalar yapan Akdemir, Avea’nın gelirinin geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 18 artarak 792 milyon TL’ye ulaştığını da söyledi.

7 yılda Avea’nın GSM sektörüne getirdiği birçok yeniliğin de anlatıldığı toplantıda dikkat çeken yeniliklerden bazıları şunlar:

  • Avea, Türkiye’nin Ar-Ge sertifikasına sahip tek operatörü
  • Garanti bankasıyla ortak olarak yürütülen BonusluAvea, yalnızca Türkiye’de değil dünyadaki ilk NFC sistemi oldu
  • Aveamuzik.com çatısı altında 2005 yılından bu yana hem bilgisayara hem de cep telefonuna şarkı indirilebiliyor
  • Her yöne dakika ve fiyat avantajları sunan tarifeleri ilk olarak Avea sundu
  • Mobil tahlil projesiyle dünyada bir ilke daha imza atıldı

Toplantı esnasında garson kostümü içinde sahneye gelerek Erkan Akdemir’e su ve meyve ikramında bulunan Ata Demirer, toplantının ardından sahneye çıktı ve basın mensuplarının Avea reklamlarına ve yeni projelerine ilişkin sorularına yanıtladı. Yeni reklamlarla ilişkin soruya Demirer’in ardından yanıt veren Akdemir, kampanyanın daha yeni başladığını ve Ata Demirer’le reklam birlikteliklerinin süreceğini belirtti. 7. yıl pastasının kesilmesinin ardından toplantı sona erdi.